X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

כך תשיגו 6 ריבועים בבטן

חיטוב הבטן

תחשבו על בטן חטובה, 6-8 קוביות בולטות יפות ומעוצבות... אז יש לנו חדשות בשבילכם כי גם אתם יכולים, כל מה שצריך זה עבודה קשה, התמדה, והרבה כוח רצון וכל זה על מנת להגיע לתוצאה שאתם רוצים בה. 
 

לפני שמתחילים לעשות כפיפות בטן צריך להבין מספר דברים:

דבר ראשון ומובן מאליו הוא שלכל אחד ואחת ממכם יש "קוביות" כי כך בנוי שרירי הבטן (אנטומיה של שריר הבטן) , אך גם לרוב האנשים שריר הבטן מכוסה שכבת שומן שמסתירה את השריר וכך "הקוביות " נעלמות. 

דבר נוסף שחשוב להבין הוא שאם יש לכם אחוזי שומן גבוהים, לעשות רק תרגילי בטן לא יביא לכם תוצאות של קוביות אלא צריך לשלב דיאטה ופעילות מאומצת אירובית ואנאירובית, ששורפת קלוריות על מנת "לשרוף" את השומן. 

על מנת להגיע לבטן חטובה צריך לבנות תפריט תזונה אישי בהתאם לכמות משך ועוצמת האימונים, זאת אומרת כשאנו מדברים על בטן חטובה אנו צריכים תפריט המכיל כמות קלוריות נמוך מאשר הגוף צורך (מאזן קלורי שלילי).

אז למה עובדים על הבטן?

כאשר רוצים בטן רזה, חטובה וחזקה צריך לעבוד חזק על שריר הבטן כדי לחטב אותו, אימון בטן בסיסי צריך להיות באורך של 10 דקות עבודה. שמדובר על חיטוב הבטן חשוב לעבוד בסטים ארוכים והרבה חזרות, המכילים הרבה תרגילים העובדים על כל השרירים בבטן.

10 תרגילים לחיטוב הבטן >>

אחוזי שומן נמוכים

בסופו של יום, ירידה באחוזי השומן בגוף תביא לקוביות יפות וחטובות, על מנת להוריד את אחוזי השומן יש לסגל אורח חיים בריא בשילוב פעילות גופנית או לעשות דיאטה בשילוב של פעילות גופנית. 
חשוב להגיד כדי להיפטר מהשומן העודף צריך להבין כי כל אדם הוא שונה, ועל כל אחד מזונות שונים מגיבים אחרת ולכן חשוב להיפגש עם דיאטטיקנית על מנת לקבל הסבר מדויק על תזונה בהתאמה אישית.
נפיחות בבטן יכולה להיות סיבה נוספת וכך אתם לא רואים ריבועים בבטן, חשוב לאכול אצות ים, ספרולינה, לשתות תה ירוק, להימנע מאכילה של לחם לבן ואפילו להשתמש בנקודות לחיצה על מנת להרגיע ולאזן את פעילות מערכת העיכול.

לכתבה : 5 טיפים להרזיה מהירה בלי מאמץ >>

חשוב לעשות תרגילי בטן בסוף אימון למה?

חשוב מאוד לא לפספס אימון בטן כשהמטרה שלכם היא להגיע לבטן חטובה. עדיף לעשות אימון בטן בסוף האימון בגלל שלאחר אימון כוח או כל אימון ספורט אחר מאגרי הקלוריות של הגוף מתרוקנים. ולכן יהיה שריפה חזקה יותר של שומן.

סיבה נוספת בחשיבות אימון בטן רק בסוף האימון היא שאם נעבוד על הבטן בתחילת האימון השריר התעייף ויכול לפגוע בעצימות האימון ואפילו לפציעות למשל בפעילות כמו סקוואטים ואפילו שכיבות שמיכה, חולשה בשרירי הבטן תביא להפעלת לחץ על שרירים אחרים דבר העלול לגרום כאבים ודלקת. 

גם במהלך אימון כוח אנו עובדים על שרירי הבטן בתור מייצב של הגוף בתרגילים כמו סקוואט, שכיבות שמיכה, מתח, דדליפט, ריצה, ועוד...

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאה עשרים וארבע:
מזמינים וחוסכים