X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

ליהנות מגלידה ולהישאר רזים

חשבתם שגלידה זה מחוץ לתפריט הדיאטה?

ככה זה כל קיץ. אתם משכנעים את עצמכם שזה בשביל הילדים או למקרה שיבואו אורחים. ובאמת, קשה לעמוד בפני שפע הגלידות הקורצות אלינו מהמקפיאים העמוסים ברשתות השיווק ובגלידריות. היצר מדיח אותנו להתכבד בטעם המעולה, ואבן כבדה מונחת על המצפון בגלל הדיאטה שהלכה לעולמה.

אבל האמת היא שדווקא בעזרת גלידה ניתן לשמור על הגזרה, והדיאטה הופכת למשימה אפשרית וכייפית. הפתרון המקובל על כל שוחרי שומרי המשקל ומכסחי הקלוריות הוא גלידה דיאטטית. בגלידות "דייאט" יש כמות נמוכה של שומן וטעמן המתוק מושג באמצעות ממתיקים מלאכותיים חסרי קלוריות. כמות הקלוריות במנת גלידה כזו משתווה לזו שבפרוסת לחם קל אחת. אפשר להיות "מושחתים" ולחסל שניים או שלושה שלגונים בטעמים שונים בתקן של ארוחת ביניים טעימה וחסכונית.

ליהנות מגלידה ולהישאר רזים

לא מוכרחים ללקק דייאט

כמו בדיאטה שפויה בה נתן להתמיד לזמן ארוך, כדאי להתכבד לעיתים בגלידות רגילות וטעימות ולא לדבוק בעקביות בדיאטטיות. צריך רק ללמוד לשנות את הרגלי החיים. אין מה לחשוש מגלידה שאינה דיאטטית אם צורכים אותה בכמויות סבירות. אם קונים גלידה הביתה, רצוי רק להשאיר את המיכל במקפיא ולא להושיב אותו על הברכיים מול הטלוויזיה.

קצת נתונים

בגלידה המוכנה יש יתרון בגלל סימון הקלוריות שעל הקופסה. אם כבר – כדאי לרכוש גלידות איכותיות שאינן מכילות צבעי מאכל. בגלידריות אפשר להסתפק בכדור אחד.

רבים טועים וחושבים שסורבה הוא הגלידה הדיאטטית האולטימטיבית. למעשה, הסורבה הוא מיץ קפוא שהיצרנים נאלצים להוסיף לו כמות גדולה של סוכר כדי להסוות את טעמו החמצמץ. דווקא גלידת יוגורט מכילה פחות קלוריות ויש בה חלבונים וסידן.

בקיצור- תוכלו לשלב גלידות בדיאטה בלי נקיפות מצפון. בשלגון קרח רגיל יש 70 קלוריות ובדיאטטי 35. בכדור גלידה מוכנה יש כ-150 קלוריות ובחלק גדול מהכדורים שנרכשו בגלידריות יש לפחות 200 קלוריות. בארטיק מצופה יש כ-180 קלוריות, בטילון 200 קלוריות, שלגון דיאטטי על בסיס חלב מכיל בין 25 ל-50 קלוריות.

לאכול גלידה גם בזמן דיאטה

לעומת זאת, מי שחושב שהארטיקים הרגילים (לא בגרסת הדייאט) טעימים יותר, אינו צריך להתפשר על הגרסאות הדיאטטיות – אפילו בזמן של דיאטת רזון. בדיאטה נכונה ומאוזנת אפשר לרזות בצורה בריאה גם תוך אכילת מזונות אהובים. דיאטה טובה צריכה להיות תהליך לטווח ארוך, תהליך של שינוי הרגלי אכילה לכל החיים, ולא לחודשים אחדים שאחריהם חוזרים להרגלים הקודמים שגרמו להשמנה. לכן כאשר מתכננים תהליך ארוך טווח – לכמה שנים ואולי אפילו לכל החיים – אף אחד אינו יכול לדרוש מעצמו ויתור מוחלט על מזונות אהובים ומפתים, גם אם הם 'משמינים'.

השורה התחתונה היא שגם כאשר אוכלים כמות מדודה של גלידה משובחת, אפשר להמשיך לרדת במשקל, ואולי אף תוך כדי לימוד הרגלי אכילה נכונים (כמו ללמוד שאפשר לאכול כמות קטנה של מזון משמין ובכל זאת ליהנות). אז אם אתם יוצאים לחופשה בקיץ הקרוב, ורוצים לשמור על הדיאטה וגם ליהנות, הרשו לעצמכם להתפנק בכמה כדורי גלידה או בארטיק מכובד. לבריאות!

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר ארבע מאות חמישים ושש:
מזמינים וחוסכים