X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

לאכול מלא - למה זה טוב?

אוכל עשיר בסיבים תזונתיים

אולי תתחילו לחשוב "מלא"  - לפחות מבחינת התזונה? מזון מלא, לעומת מזון שאיבד את נשמתו בעיבוד תעשייתי - ימלא אתכם בריאות וירוקן מגזרתכן שומנים מיותרים.

בכל זאת חשבתן פעם לעבור למזון מלא?

לחם אפרפר מלא גרעינים? אורז חום? ספגטי בצבע חאקי? אתן מעקמות את אפכן באנינות. בוודאי נוכחתן לאחר ניסיונות כושלים של דיאטות כרוב וכאלה, כי דיאטה ללא פחמימות לא תצלח לזמן רב. בנוסף לסרוטונין המנחם שהדגנים משרים על מוחנו, מהווים הדגנים, בצריכה מתונה כמובן, מקור לעמילנים המספקים לגוף סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, והעיקר אנרגיה המזינה את השרירים ואת המוח. אז למה שלא תפיקו את המרב מן הדגנים ותצרכו אותם בצורתם הנכונה והמלאה?

כל הסיבות לצרוך סיבים תזונתיים

קמח לבן מכיל רק את העמילן של גרעין החיטה בעוד שקמח מלא מכיל גם סובין וגם נבט חיטה. כשמסירים מטעמים "קוסמטיים" וחיי מדף ארוכים את הקליפה והנבט מהקמח המלא, הולכים לאיבוד המון ויטמינים ומינרלים, והלא אתן שומעות מבוקר עד ערב עד כמה חשובים הסיבים התזונתיים לבריאות... הסיבים התזונתיים הם המעניקים לצמחים את קשיחותם והם מתחלקים למסיסים ולבלתי מסיסים.

סיבים מסיסים קיימים בירקות, בפירות, שעורה, קוואקר, זרעי פשתן, שומשום, ובקטניות למיניהן. הם מעניקים תחושת שובע, כשהם באים במגע עם נוזלים בקיבה ובמעיים ויוצרים דייסה סמיכה. המזון נספג באיטיות אל הדם והמצעדים למקרר מתבטלים. באותה הזדמנות מעכבים הסיבים המסיסים את ספיגת הסוכר בדם ומאזנים את רמת הסוכר. הסיבים המסיסים מעכבים גם את ספיגת הכולסטרול בדם וממעיטים סיכוני מחלות לב וכלי דם.

מי שעוד נהנה מהסיבים המסיסים הם החיידקים הידידותיים שבמעי הגס. אלה מנדבים למעיים חומרים חיוניים לתפקוד תקין של מערכת העיכול ותורמים לספיגת ויטמינים ומינרלים.

הסיבים הבלתי מסיסים סופחים מים ומוסיפים לחות לתוכן המעי ובכך משפרים את תנועתו. התהליך מונע עצירות היות ותוכן המעי מתרוקן בקלות והמזון אינו מספיק לתסוס ולייצר גזים ורעלים, העלולים לגרום לסרטן המעי הגס.

נכון שכדאי להתיידד עם הפחמימות? אבל כאן צריך לערוך סלקציה. שמרו מרחק מפחמימות פשוטות ורמאיות. רק פחמימות מורכבות הן ידידות אמת שיעזרו לכם לרדת במשקל. הפחמימות הפשוטות, מורכבות מיחידות סוכר בודדות או כפולות ונמצאות בקמח לבן ומוצריו וכמובן במזונות, המכילים סוכר ובחטיפים מתוקים. הן מחליקות לכן בערמומיות בבטן, הסוכר עולה במהירות ביחד עם הנאה זמנית ו-הופ!  - חיש קל מתרחשת נפילת סוכר ואתן חייבות לכרסם משהו במיידי ולבכות כל הדרך למשקל.

הפחמימות המורכבות הנמצאות במזון המלא והלא מעובד עשויות מהרבה יחידות סוכר ונחלקות לעמילן ולתאית נטולת ערך קלורי. תהליך העיכול שלהן איטי והדרגתי ואינו גורם לעליית הסוכר בדם אלא מעלה את רמת הסרוטונין במוח המוביל להרגשת נינוחות ושובע, וכמובן לירידה במשקל.

אם השתכנעתן והחלטתן לתור אחר מזונות מלאים - היזהרו שלא ימלאו אתכן לוקשים.
אם לא מצוין בפירוש על האריזה שהמוצר מכיל 100% קמח מלא - צפו לתערובת מפוקפקת עם קמח לבן. למדו לקרוא את המרכיבים על התווית.

• אל תקלפו פירות וירקות ככל הניתן. הקליפות מכילות המון סיבים תזונתיים. 
• פצפוצי אורז עדיפים על קורנפלייקס ונגזרותיו.
• ואם כבר בריאות , אולי זה עולה טיפונת יותר , אבל כדאי לעבור למזונות אורגניים.
• ותתחילו, להכין אוכל בבית. אוכל מלא להנאה ובריאות מלאים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאה עשרים וארבע:
מזמינים וחוסכים