X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

מכון כושר כדרך חיים

התמכרות למכון הכושר

נכון שהבטחנו שממחר ניכנס לכושר, במאמץ כן להיפטר מחמשת הקילוגרמים המיותר שהתיישבו לנו בירכיים ובאגן, אבל למי יש כוח, שכל כך נעים לשכב בערב על הספה מול הטלוויזיה, ועוד בחורף... איך אפשר בכלל להעלות על הדעת לסרב לאיזה שוקולד שיחמם את הנפש. כן, מחקרים הראו שאחרי שנכנסים לכושר מתמכרים להרגשה והולכים בקביעות למכון כושר, אבל איפה זה ואיפה המציאות הנוכחית.

חדר כושר ככלי הכרחי לחיטוב והרזייה

זה נכון שפעם כשהיינו צעירים יותר הצלחנו לסגור את הפה למספר ימים ולהפסיק עם השטויות בין הארוחות ומיד ראינו תוצאות. מה לעשות שהשנים חולפות ואנו מוצאים את עצמנו מנקים את הצלחות של הילדים, מתפנקים על אוכל גורמה עתיר שומן במסעדת שף איכותית, התוצאות נראות בשטח ואין כמו כושר כדי לראות את ההצטמצמות בהיקפים וחיטוב של הגוף. מאמני כושר רבים מעידים כי שריפת הקלוריות שקורית בזמן האימון ממשיכה גם הרבה אחרי שהאימון מסתיים, בפעילויות שאנו עושים במשך היום. שריפת הקלוריות מחטבת את הגוף ובמקביל משפרת את מצב הרוח ומשחררת ממתחים, מעלה את הכולסטרול הטוב ומורידה את הרע, משפרת סיבולת לב ריאה ועוד.

מתי שורפים הרבה קלוריות?

כעקרון שריפת הקלוריות מותנית בקצב הלב ובמשך זמן האימון. ככל שנתאמן יותר זמן וקצב הלב יהיה גבוה יותר, כך יישרפו יותר קלוריות. אם זאת רצוי להתאמן עד שעתיים. הגוף מותאם לפעילות בה אנו מתאמנים בקביעות ושורף בה יותר קלוריות. כך, גוף של אצן ישרוף יותר קלוריות בריצה לעומת רכיבה על אופנים ואילו רוכב אופניים ישרוף יותר קלוריות ברכיבה על אופניו מאשר בהליכה.

חדר כושר לעומת אימון בחוץ

מה יש בחדר כושר שהופך את ההשקעה הכספית בו משתלמת, למרות האפשרות להתאמן לבד בפארק או לצעוד מסביב לשכונה? הרי איננו יודעים מראש עד כמה נתמיד בפעילות, אז למה בעצם לשלם? אחד היתרונות הרבים הגלומים באימוני חדר כושר, תתפלאו או לא, הוא החברה! כן, כן, המפגש החברתי. בחדר הכושר אנחנו נחשפים לאנשים נוספים שבחרו בטיפוח הגוף והבריאות כערך עליון. אם נהיה בחברת אנשים בריאים, יתכן שנהפוך אותם לקבוצת ההתייחסות שלנו. כלומר: נאמץ את ערכיהם ובהמשך נתפוס את עצמנו ככאלו.

יתרון נוסף לאימון בחדר הכושר הוא שברבים מהם ניתן כיום לקבל ייעוץ לבניית תוכנית אימונים אישית, הבנויה מאימון על שרירים, אימון כוח, אימון אירובי ואנאירובי, לפי מצבו האישי של כל מתאמן. כאשר אנו מתאמנים לפי תוכנית שהותאמה לנו במיוחד, גדלים הסיכויים שנראה תוצאות שתואמות את הציפיות שלנו. חשוב לזכור כי בבניית התוכנית ישנה התחשבות גם במצבנו הבריאותי, מה שלא תמיד היינו מקדישים לכך תשומת לב אם היינו בוחרים להתאמן בכוחות עצמנו בבית או בחוץ.

ההתחייבות למכון, לתזונאית שייעצה לנו, למאמן שבנה לנו את תוכנית האימונים האישית, היא התחייבות רחבה יותר מאשר רק לעצמנו. נכון שאדם צריך לעמוד בהתחייבויותיו כלפי עצמו קודם כל, אבל לפעמים זה יפה בתיאוריה וקשה מאד במעשה.

לא תרצו להפסיק

רבים מהאנשים שמתאמנים מספרים על תחושת תענוג של ממש בסיום אימון. תחושה פיסית, נפשית ורוחנית. הגוף נמרץ ואנחנו מלאי חשק וחדוות חיים, מלאים באמונה ובתחושה טובה כלפי עצמנו וכלפי החיים בכלל. זהירות! אנשים רבים מדווחים על התמכרות לתחושה הזו, שגורמת להם להתמיד באימונים המאומצים לאורך זמן ולשמוח רב שעות היממה. אז מה שאולי התחיל כמוטיבציה לבוא לעבודה רזים ומחוטבים, יגמר בניצחון: הפיכת חדר הכושר לחלק בלתי נפרד מהחיים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאה עשרים וארבע:
מזמינים וחוסכים