X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

האמנם עוזרת אשכולית לרדת במשקל?

כל האמת על אשכוליות

התכונות הטובות של האשכולית הפכו אותה למיתוס בקרב מי שמנסים להוריד במשקל. השמועה על יכולתה של האשכולית לסייע בשריפת שומנים החלה להתפשט בארצות הברית בשנות ה-30 של המאה הקודמת, אבל לא הוכחה אז באופן מדעי. למרות זאת, מהר מאוד תפסה תאוצה דיאטת האשכוליות המפורסמת וכולם האמינו שהפרי המריר הזה שורף שומנים בקצב מטורף, אז האמנם עוזרת אשכולית לרדת במשקל?

האמנם עוזרת אשכולית לרדת במשקל?

האם אשכולית באמת שורפת שומנים?

בגלל שדיאטת האשכוליות הפכה לדיאטת כאסח שהתבססה על כמות קלוריות נמוכה מדי בכל יום, החלו תזונאים להתריע על הסכנות שבה. גם אנשי הרפואה לא ממש תמכו ברעיון שריפת השומנים. אבל הפופולאריות הגדולה שצברה הדיאטה וסיפורי ההצלחה שנודעו בעקבותיה, הביאו לייצור ושיווק  של תכשירים המבוססים על תמצית אשכוליות. אנשי המדע לא נותרו מאחור ובעשרים-שלושים שנים האחרונות החלו להתבצע מחקרים שאכן תומכים בתרומתה של האשכולית לירידה במשקל.

איך זה קורה?

ממש לאחרונה, חוקרים קנדיים גילו באשכולית את הנרינגרין, נוגד חמצון בעל עוצמה גדולה. הנרינגרין גורם לכבד, שדרכו נאגרים השומנים בגופנו, להשתמש באנרגיה של השומן במקום לאגור אותו. במילים אחרות, הנרינגרין מביא לשריפת השומן הנצרך יחד איתו. בנוסף, הוא מאזן את רמת האינסולין בגוף ולכן מסייע מאוד לחולי סכרת ולב. אגב, הנרינגרים הוא גם זה שגורם לאשכולית להיות מעט מרה.

מחקרים שבדקו את הקשר בין אכילת אשכולית להורדה במשקל, מצאו שמי שצרך חצי אשכולית ביום יחד עם אחת הארוחות ביום, ירד במשקל גם אם לא שינה שום דבר אחר בתפריט.

כל הדברים הטובים שבאשכולית

לימונאיד - פיטו-כימיקל שתורם לפעולה יעילה יותר של ניקוז הרעלים בכבד. הוא למעשה מגביר את ייצור האנזימים שאחראים לחיטוי הכבד.

ליקופן - הליקופן הוא זה שאחראי לצבע האדמדם של האשכולית האדומה. הוא מסייע במניעת הימצאותם של רדיקלים חופשיים במערכת הדם ולכן נחשב כאנטי-סרטני.

פקטין - הפקטין הוא סיב מסיס שנמצא בכמה פירות, ובאשכולית בכמות גדולה, ופועל להורדת רמת הכולסטרול בדם.

כדאי לעשות דיאטת אשכוליות?

הדבר הכי בטוח הוא שדיאטת אשכוליות הוא מושג שצריך להעיף מהראש. דיאטת האשכוליות הייתה נפוצה בזמן שבאופנה היה לעשות דיאטת כאסח לאכול מעט מאוד למשך כמה שבועות ולרדת מהר במשקל. היום כולם יודעים שמעט מדי קלוריות זה מנהג שמזיק לגוף. בנוסף, ברגע שחוזרים לתפריט הרגיל, הקילוגרמים הרגילים חוזרים גם הם.

יחד עם זאת, יתרונותיה הבריאותיים של האשכולית הם ברורים, גם בניהול השומנים בגוף וגם בוויסות רמת הסוכר בדם. לכן מומלץ מאוד לשלב אשכולית בתפריט המאוזן היומי.

איך ליהנות מיתרונות האשכולית

כמו שראינו, לאשכולית יש יתרונות בריאותיים רבים ולכן כדאי מאוד הכניס אותה לתפריט. אין צורך לעשות זאת במסגרת דיאטת הרזיה. ניתן לשלב אותה בתפריט היומי הרגיל או לקחת כחטיף לעבודה.
מומלץ:

• לאכול חצי אשכולית ביום עם אחת הארוחות.
• להוסיף אותה למאכלים. פלחי אשכולית מתאימים לכל סלט ירוק.


לסיכום, אם אתם רוצים להוריד במשקל, אפשר בהחלט לנסות אשכולית. אל תצפו שהיא תפתור לכם את כל בעיות המשקל, אבל היא בהחלט מסייעת להתמודד עם השומן, לשמור על רמת כולסטרול נמוכה ולאזן את הסוכר בדם.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאתיים חמישים ושתיים:
מזמינים וחוסכים