X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

תזונה נכונה לאנשי עסקים

תפריט לאנשים עסוקים

קצב החיים הנוכחי דורש מאיתנו תמרון בין הקריירה, החיים האישיים, ספורט והמשפחה. בתוך כל אלו, לדאוג גם לתפריט תזונה נכונה זה לא פשוט כלל. אנשים רבים עובדים מחוץ לבית, שעות ארוכות. מצב שגורם לאכילה של אוכל זמין במסעדות , שעות ארוכות ללא אכילה, ארוחות בשעות לא מסודרות ובחירת מזונות לפי נוחות ולא ממש מבחירה.

תזונה נכונה לאנשי עסקים

אנשי עסקים רבים טוענים שהם לא מבינים מדוע הם עולים במשקל, לאור העובדה שכמעט נמנעים מאכילה משך כל שעות יום העבודה. אבל, אז הם חוזרים הביתה ופושטים על המקרר. זהו המתכון הבטוח לעליה במשקל. הגוף מצמצם את ההוצאה האנרגטית שלו משך שעות היום, בעקבות הצמצום באכילה, ואז, עם הזלילה הלילית, בונה לעצמו מחסנים נאותים שהם השומן.

בכתבה הבאה תוכלו למצוא כמה כללים שעשויים לעזור למזער את הנזק, ואף להגיע למצב של אכילה נכונה משולב עם אורך חיים בריא גם בימים עסוקים במיוחד.

שקיות אוכל עם אוכל טעים ובריא

נסו לתכנן את היום מראש מבחינת אכילה, אפילו אם תצטרכו לקום שעה מוקדם יותר, על מנת לסדר לכם שקיות אוכל להמשך היום. זה לא נדיר למצוא אנשים המביאים אוכל בריא לעבודה.

הקפידו להביא אפילו אחת לכמה ימים מוצרים זמינים למטבח שבמשרד. ממרחים כמו חומוס, גבנ"צ 9% גבינה לבנה, ירקות (אפשר חתוכים בשקית). כמו כן שימורים של תירס, וטונה יכולים להיות מצרך נחשק  במצבים מסוימים. רצוי להימנע מאכילה של מעדנים מכל הסוגים בגלל כמות הסוכר הרבה הטמונה בהם.

לאכול נכון במסעדה

אם אתם אוכלים צהריים במסעדה, נסו לבחור במנת עוף או דג לא מטוגן, עם תוספת של פחמימה לא מטוגנת (תפו"א אפוי, תירס, אורז, בטטה) בנוסף חשוב מאוד ירקות בכל ארוחה. נסו להימנע מלחם ואפילו, בקשו את הרוטב לסלט בנפרד, כך קל יותר לשלוט בכמות.

הכל מתחיל עם כוס מים קרים

הקפידו לשתות הרבה מים סודה או תה צמחים. לעיתים צמא מפורש כרעב, מה שיכול לגרום לאכילה מיותרת. (כ-12 כוסות ביום). קפה ומשקאות דיאט אינם נכללים בספירה ואינם מומלצים בכלל.

ארוחות קטנות

הקפידו לאכל משהו כל 3-4 שעות כדי לא להגיע למצב של רעב כבד שמביא אחריו זלילה שקשה לרסן. הקפידו לאכול בארוחות הקטנות פירות המכילים כמות נדיבה של סיבים תזונתיים כך שתחושת השובע תחזיק לאורך טווח.

ולסכום, למרות החשיבות של הקריירה, חשוב לתת גם כבוד לעצמינו ולגופינו בפרט. אכילה לא מאורגנת,  עלולה להביא לבעיות בריכוז, עצבנות, חוסר יעילות, ובמקביל השמנה ותסכול וכל אלו פוגעים כמובן בתפקוד. עם קצת תשומת לב, מחשבה וארגון, אפשר להפוך את היום ליעיל, רגוע, ונעים יותר, והמקביל להביא לשמירה על המשקל.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאה עשרים וארבע:
מזמינים וחוסכים