X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

4 מזונות רעילים לגוף

סכנה מזונות רעילים

מערכת גוף האדם היא מסובכת מאוד, מוצרי מזון שונים יכולים להשפיע עליה לטובה ולרעה. אנשים רבים מתעלמים מסימני הגוף שלהם וממשיכים בשגרת היום יום ואינם מקלים על הגוף עם תזונה בריאה ואורח חיים בריא. בכתבה הבאה תוכלו למצוא טעימה של 4 מזונות שאינם בריאים לגוף האדם :

4 מזונות רעילים לגוף

סוכר לבן

סוכר לבן הוא האויב הראשון של גוף האדם, הסוכר הוא מולקולה פשוטה מאוד שמתפרקת בקלות בתוך זמן קצר. סוכר מעלה את רמת הסוכר בדם כתוצאה מכך מופרש אינסולין המעביר את יחידות הסוכר לתאים בגוף ואנו מקבלים מנת אנרגיה גדולה מיד ולאחר מכן נגמרת האנרגיה.

הבעיה היא שאכילה של סוכר כל יום מספר פעמים, מפריש אינסולין בכמויות גדולות, תופעה זו משפיעה לאורך טווח ועלולה לגרום למחלת הסוכרת. סוכרת מביאה למגבלות רבות באכילה ובכושר גופני. לכן כדאי להימנע מאכילה של סוכר בכל צורותיו כמו ממתקים, שוקולד, שתיה מתוקה, חטיפים, סוכר לבן וחום ואפילו רכז עגבניות מכיל כמות גדולה של סוכר.

כמובן שרצוי לאכול מעט סוכר במהלך היום, הסוכר בריא אך ורק שהוא נמצא במצבו הטבעי, בפירות וירקות למיניהם, במצב זה הסוכר מכיל סיבים תזונתיים וויטמינים ומינרלים אשר חיונים לגוף, ולכן רצוי לאכול פירות, ירקות כשהם טריים, או לחלופין דבש.

מלחים

מלח נמצא בכל דבר אשר אנו אוכלים, בתעשייה משתמשים בכמות מלח גדולה בכדי לשפר ולהדגיש את טעם האוכל. מלח חשוב לגוף האדם אך בכמות גדולה עלולה להזיק לגוף. הכל מתחיל במינון המלח אותו אנו צורכים. גוף האדם זקוק לנתרן ולמלחים שונים האחראים על העברה עיצבית בתוך הגוף, צריכה נמוכה מידי של מלח יכולה לגרום לאי ספיקת לב ומחלות נוספות. המלח יכול להיות לא בריא בכלל לגוף כשצורכים יותר מדי ממנו. מלח הוא גורם מספר אחד ללחץ דם גבוה, בעיות בכליות (כמו אבנים בכליות), אירועים מוחיים ומחלות נוספות. לכן רצוי לא להפריז בצריכת מלח בחיי היום יום.

כאשר גופינו נמצא במצב בריאותי תקין הוא יכול להפריש את רוב המלח שאנו אוכלים, תהליך זה מתבצע בעיקר על ידי הכליות, כאשר צריכת המלח המומלצת היא 6 גרם ביום, המלח העודף מצטבר בגוף במקומות שונים אשר יגרמו בסופו של דבר לבעיות לחץ דם, לב וכליות.

מרגרינה

מחקרים רבים הוכיחו את הנזקים שהמרגרינה גורמת, ביניהם טרשת עורקים והשמנת יתר. מרגרינה היא שמן נוזלי שבעזרת תהליך כימי הפך לשמן מוקשה. בתהליך הכימי שנקרא הידרוגנציה מוסיפים יסוד הנקרא מימן למולקולה וכך מגדילים את משקלה. כאשר המולקולה מגיעה למחזור הדם היא שוקעת בגלל משקלה הגדול וגורמת לטרשת עורקים.

קמח לבן

קמח חיטה הוא האויב של גוף האדם ובמיוחד שמדברים על דיאטה. קמח לבן הוא בעל ערך גליקמי גבוהה. מה שאומר שקמח לבן מתפרק במהירות במערכת העיכול וגורם לעליה מהירה של סוכר בדם. מעבר לכך הוא גורם לתחושת שובע רגעית, ומעורר תחושת רעב מיד לאחר האוכל.

בנוסף לכך, קמח חיטה מכיל גלוטן, ישנם אנשים הרגישים לגלוטן חיטה - מחלה הקרויה צליאק, אנשים אלו אוכלים קמחים אחרים כגון : קמח סויה, קמח חומוס, קמח תירס - קמחיים אלו בריאים יותר ועוזרים לנו להגן על הגוף, מפחיתים את רמת הסוכר והכולסטרול ומסיעים בהפחתת משקל.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאתיים חמישים ושתיים:
מזמינים וחוסכים