X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

דיאטה – 11 טעויות נפוצות

עושים דיאטה ולא רואים תוצאות ?

רובנו מוצאים עצמנו בשלב זה או אחר בחיינו מעוניינים להפחית ממשקל גופנו ומתחילים דיאטה, כאשר איננו מצליחים לעמוד במטרותינו אנו עשויים לא רק שלא להשיל ממשקלנו אלא אף להעלותו. וזאת בעקבות טעויות נפוצות מאוד אשר מתקיימות בשלב ניסיונות הדיאטה. המאמר שלפניכם מעלה את הטעויות האלו, אם אתם מזהים את נקודת החולשה שלכם בחלק מהם תמצאו בהחלט את המוקשים העומדים בינכם ובין המטרה הנכספת שלכם.

טעות ראשונה – דיאטות בזק 

אם החלטתם להציב מטרה של הורדת עשרה קילוגרמים ממשקל גופכם בתקופת זמן קצרה, כאן אתם נכנסים למעגל של דיאטות בזק, יתכן שאתם מתכננים לצרוך אשכוליות וכרוב במשך מספר שבועות או לצרוך פחות מ-1000 קלוריות ביום, אכן תפחיתו ממשקלכם, אך ברגע שתחזרו לשגרה אכילה רגילה הגוף שלכם שהסתגל למטבוליזם איטי (עקב אספקה קלורית נמוכה) לא יתמודד כפי שהתמודד בעבר עם כמות הקלוריות הרגילה אשר מומלצת לאדם ממוצע ואתם תחזירו את המשקל העודף ואף יותר.

מדלגים על ארוחת הבוקר

הדילוג על ארוחת הבוקר נראה כדרך פשוטה ואופטימלית על מנת לחתוך כמות ניכרת מהקלוריות, אך חיתוך זה עשוי לעלות לכם בתחושת רעב בלתי נסבלת במהלך כל היום כולו.. מה שעשוי להוביל למעידות קטנות אשר יבואו לידי ביטוי בחטיפים ונשנושים, ארוחות בוקר הינם ברוב המקרים ארוחות עתירות בסיבים ובפרוטאין אשר ידועים כמפחיתים רעב במהלך שעות היום. מחקרים מעידים שאנשים אשר נוהגים לאכול ארוחת בוקר כשגרה יומית שלהם, מצליחים לשמור על משקל תקין.

מנשנשים ללא בקרה

יתכן שאתם סופרים קלוריות בכל ארוחה אך שוכחים להוסיף למאזן הקלורי את הנשנושים שלכם במהלך היום. גם אם מדובר בטעימות קטנות, כל אלו נאספים לכמות לא קטנה של קלוריות. הביס של העוגה, הטעימה מהקרם, או מהתבשיל, רק חתיכה מהלחם. אם אתם מעוניינים לסגל אורח חיים בריא של תפריט יומי מאוזן חשוב שכל מזון שנכנס לפיכם במהלך היום יילקח בחשבון כחלק מהתפריט היומי.

לא מנשנשים בכלל

בעוד שנשנוש בלתי פוסק לא מומלץ, גם הכיוון הקיצוני השני אינו מומלץ. אלו אשר מגבילים את עצמם יותר מדי סביר להניח שיתקשו לשמור על אורח חיים זה לאורך זמן, כמו כן נמצא כי אכילה של ארוחות קטנות יחד עם נשנושים קלים במהלך היום מסייעים לשמירה של רמת מטבוליזם טובה, הנשנוש הבריא ביותר הינו כמובן ירקות ואפשר להוסיף תבלינים והטעם יהיה פשוט נהדר. או לחילופין חטיפי אנרגיה הידועים כבעלי מרכיבי תזונה בריאותיים, העדיפות העיקרית הינה לנשנושים עתירי פרוטאין וסיבים. אגוזים ושקדים הינם נשנוש מומלץ מבחינת הרכב תזונתי, מחקרים מעידים שאנשים המנשנשים אגוזים בעלי נטייה להיות רזים מאלו שלא... (כמובן שכל דבר במידה, כן?).

אוכלים רק דל שומן

מוצרים דלי שומן עשויים לשמש כשחקן מרכזי בדיאטה שלנו, אך חשוב לזכור שאוכל דל שומן אינו בהכרח מזון דל קלוריות. אם אתם עורמים על הצלחת שלכם שפע של מזונות דלי שומן אתם עשויים לצרוך הרבה יותר קלוריות מכפי שהייתם צורכים אם הייתם אוכלים כמות סבירה של מזון בעל אחוזי שומן סטנדרטיים. ההמלצה הינה לאכול אוכל בעל מרכיבים תזונתיים בריאים, כמו כן חשוב לדעת לקרוא את התווית המעידה על ההרכב התזונתי כדי לעמוד על טיבו של המוצר ועל תרומתו לשמירה שלכם על משקל גופכם, במ ידה והנכם זקוקים לידע נוסף בתחום קראו מאמרים בתחום, השתתפו במסגרות לימוד אוכל בריא כגון סדנאות בישול בריא וכך תלמדו להבין את מרכיביו של המזון אותו אתם צורכים.

הימנעות מפעילות גופנית

טעות נפוצה נוספת הינה הימנעות מפעילות גופנית, גם במקרים קיצוניים כגון אובדן כושר עבודה ממליצים לעסוק בפעילות גופנית על מנת לשפר את תפקודו. אם בריאותכם תקינה, אין כל סיבה להמנע מפעילות גופנית, אמצו לכם תחביב שילווה את חייכם כשגרת חיים, כגון: רכיבה על אופניים, שחייה, ריקוד, טניס, סקווש, ריצה ועוד מגוון אפשרויות נוספות.

שתייה משמינה

כשאתם סופרים קלוריות חשוב לקחת בחשבון את השתייה שלכם. טעות גדולה הינה להתעלם ממשקאות, גם אם מדובר במשקאות המבוססים על מיץ טבעי, מיץ טבעי טומן בחובו כמות לא קטנה של קלוריות. שתיה מרובה של נס קפה או הפוך במהלך שעות היום עשוי לגרום לכם שלתות כמות מרובה של חלב, מה שיעלה את הצריכה הקלורית היומית שלכם. מה גם שידוע כי שתייה ממותקת מעוררת את התיאבון.

שתיית מים 

אחד היסודות של תזונה בריאה הינו שתיית מים. מים חיוניים ביותר לטובת שריפת קלוריות, לטובת לחות מספקת בגוף, המים מסייעים לחילוף החומרים ולכן יתרמו להפחתה במשקל. מחקרים מעידים על כך שמבוגרים אשר שתו ביום שמונה כוסות ומעלה שרפו יותר קלוריות מאשר אלו אשר שתו פחות משמונה כוסות ביום. לכן כדאי מאוד להוסיף שתיית כוס מים עם כל ארוחה או נשנוש במהלךם היום.

צריכה מאוזנת של סידן

חלב גבינות גלידה מהווים טאבו עבור הרבה אנשים העושים דיאטה, אך ההיפך הוא הנכון, ישנם מחקרים המראים כי גוף שורף יותר שומן כאשר מסופקת לו כמות מאותה של סידן ומייצר יותר שומן כאשר אינו מקבל כמות נאותה של סידן. סידן חיוני ביותר לבריאות ולתזונה מאוזנת.

נשקלים בתדירות גבוהה

טעות נוספת אשר נפוצה בקרב אלו המעוניינים להפחית ממשקלם הינה שקילה יומיומית של גופם. דיאטה הינה תהליך אשר מראה תוצאותיו אחת לתקופה, קשה לאמוד על השינויים ברמה היומית ועשויים אף לחוש תסכול כאשר הם נשקלים יום יום ועל אף השמירה על התזונה אינם רואים את התוצאות המיידיות, כפי שכבר ציינו לעיל, דיאטות בזק אינן מומלצות כלל וכלל ולכן כדאי לנקוט בדיאטה מאוזנת ולהישקל בתדירות של אחת לשבוע ולא בתדירות גבוהה יותר..

מטרות לא מציאותיות

אם תציבו בפני עצמכם מטרות שאינן ברות השגה, לבטח תובילו את עצמכם למצב של תסכול עקב חוסר הצלחה בעמידה ביעדים, חשוב להציב יעדים סבירים ולקחת בחשבון שיהיו עיכובים קלים, עדיף לצפות לפחות ולקבל יותר, לא?

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאה עשרים וארבע:
מזמינים וחוסכים