X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

גבר, אישה, אגס, תפוח ... ודיאטה

איפה השומנים מצטברים אצל נשים וגברים

שנים רבות העלמנו עין מהעובדה שלגברים ולנשים הרגלי חיים שונים, מבנה גוף אחר ותהליך שונה של ירידה במשקל, מה שגרם לכך, שרוב הדיאטות צלחו אצל המין הגברי, וגרמו לחוויה מתסכלת בקרב נשים. לאחרונה "ירד האסימון " וגברה המודעות לעובדה,  כי גם בנושאי הרזיה יש להתייחס באופן שונה לנשים ולגברים.

בשל תפוח

גברים משמינים בצורה שונה מנשים. הגברים תופחים בצורת תפוח. אם לא "יהרגו" אותה כשהיא קטנה, החל מגיל שלושים הם מתחילים לטפח כרס, המחביאה בתוכה סכנות החל מכולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה, סוכרת, וכלה בהתקף לב או שבץ מוחי. תאי השומן בהשמנת-תפוח מתרכזים באזור הבטן העליונה, בחזה וסביב האיברים הפנימיים החיוניים כמו הלב.

המין הנשי ברובו, זכה בהשמנה מסוג אגס - המקנה להן את המראה הנשי. במבנה האגס השומן נוטה להצטבר בעיקר באזור הירכיים, הישבן והרגליים. ריכוזי השומן מתחת לקו המותן יהיו חשופים פחות למחלות שנגרמות בהשמנה של גברים. ההשמנה הנשית היא בעיקר אסתטית, אך השמנת יתר וגיל המעבר יצרפו גם  אותן למחנה המחלות של הגברים. זאת ועוד, גופנו נוטה לצבור מאגרי שומן בטניים במצבי דחק ממושכים. רמות מתח גבוהות גורמות לגוף לשחרר את ההורמון קורטיזול, הגורם להצטברות מרכזית של שומן.

דיכאון וחרדה נמצאים בשכיחות גבוהה פי שלוש אצל נשים לעומת גברים, ומגבירים את אכילת היתר. בעקבות האכילה עולה רמת הסרוטונין, המשפיע לטובה על מצב הרוח. כאשר מדברים על מצבי רוח ומצבי דחק, ניתן לדבר על אכילה אמוציונאלית, כדי לנסות להעלים את הצבע השחור של העולם. במצבים אלו, ידוע כי נשים "מצטיינות" באכילה רגשית ואילו גברים מטביעים את הדיכאון באלכוהול או בענני עשן של סיגריות.

לחם צר

בניגוד לגברים - נשים עוברות בחייהן אירועים דרמתיים, המשפיעים על משקלן כגון: היריון, הנקה, מחזור חודשי וגיל המעבר. בעוד הגברים, ברי המזל, יכולים לרדת במשקל רק באמצעות פעילות גופנית, נשים, לרוב, צריכות גם דיאטה המוגבלת בקלוריות. נשים שונות מגברים בנורמות אחוזי השומן, בקצב חילוף החומרים שלהן, ובהיבט הפסיכולוגי המושפע מהורמונים נשיים התורמים למצב רוח מתנדנד ולצבירת נוזלים.

לגברים מסת שרירים בסיסית גבוהה יותר מאשר לנשים, הגורמת להרזיה בקצב מהיר יותר, כי שריר היא רקמה "השורפת אנרגיה", אך גם גברים וגם נשים העוסקים בפעילות גופנית שמעלה את מסת השריר, משפרים את ההרזיה שלהם ומתמודדים טוב יותר עם השמירה על המשקל החדש.

אכילת פחמימות מורכבות בכמות סבירה מומלצת לגברים. הנשים מתבקשות להקפיד לא להפריז באכילת מזונות מקבוצה זו, כי במקרים רבים היא גורמת להשמנתן. אסור להימנע לגמרי מפחמימות מורכבות, כי הן מזרזות את תהליך ההרזיה וחיוניות לתפקוד המוח ולמצב הרוח, אך כדאי  לעשות זאת רק החל משעות אחר הצהריים, כדי לא להיסחף בכמות הפחמימות וכדי למנוע ביקורי פריג'ידר ליליים.

לגברים מומלץ מאד לאכול מוצרי עגבניות, במיוחד עגבניות מבושלות, המכילות כמות גבוהה של ליקופן, אשר כבר הוכח שהוא בעל השפעה מגנה מפני סרטן הערמונית. ובכלל - לשני המינים מומלץ להרבות באכילת ירקות ופירות, התורמים מאוד לבריאות ולהרזיה, מעלים את נפח המזון ותורמים להשגת תחושת שובע .

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאתיים חמישים ושתיים:
מזמינים וחוסכים