X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

דיכאון חורף והרזיה

איך אפשר לעבור את החורף בלי דיכאון חורף ובלי לעלות במשקל?

אפילו אם קניתם מגפיים במחיר מציאה וסוודר מטמטם בסוף עונה מוקדמת, נדמה לכם כי עונת החורף היא תחילת של תקופה לא פשוטה, עונה של דיכאון חורף. שום חיוך של סיפוק לא עולה על פניכם. עת יורדת החשיכה המוקדמת על העיר אתם מסתגרים מחברים, מסתגרים מתחת לשכבות של בגדים ונמנעים להביט במראה, כדי לא להתעמת עם האמת המרה. הטריינינג המרוט בתוכו אתם שוקעים בדיכאון החורף לתוך קופסת העוגיות, אינו מנסה אפילו לרמוז על פעילות גופנית פרט לגיחות אל המקרר. מצב רוחכם יורד ויורד, ביחס הפוך למשקל המצטבר.

 

דיכאון חורף והרזיה

המרק ינחם אתכם ואמרו אמן

גם הסרוטונין המצוי במוח ובשוקולד ואחראי על העליזות מתגעגע לשמש. רמתו עולה עם קרני החמה ויורדת לעת חשכה. כדי לשמור על רמתו, קיימת נטייה טבעית להתנחם במשהו מתוק. הסרוטונין נוסק ומתרסק מיד. התאווה לממתקים הולכת וגוברת ואתם סובבים במעגל אינסופי מלא בקלוריות ריקות.

אפשר לשמור בקלות על רמה קבועה של סרוטונין בדם על ידי אכילת מספר ארוחות כמה פעמים ביום. הארוחות יכללו פחמימות מורכבות כמו לחם קל מקמח מלא, קטניות, כוסמת, קינואה ופסטה. תגברו את התבשילים בתבלינים מחממים כמו ג'ינג'ר, הל, קינמון, חוואייג', פלפל שחור, כוסברה וכמון. הסלטים הקיציים, שהכמיהה אליהם פוחתת בחורף יוחלפו בירקות מבושלים, אפויים, או מבושלים בתוך מרק – ורצוי לטחון אותו למרקם אחיד וקרמי, ללא תוספות כמו שמנת או גבינה צהובה. הפחמימות, בתור תבשילי קדרה מהבילים, יעניקו לכם הרגשת נוחם ושובע.

למרות שהם קרירים ולבנבנים – אל תתחמקו מאכילתם:  מוצרי חלב דלי שומן הם חיוניים לאספקת סידן, המחזק את העצמות והשרירים, ומחקרים מראים שהם מסייעים לירידה במשקל.

למרות שבחורף אין נטייה להזיע, חשוב לשתות לפחות שתים עשרה כוסות מים ליום, ואפשר לשתות אותם חמימים בתוספת לימון, חליטת עשבי תיבול, בתוספת תה ירוק או ככוס תה צמחים חם. 

האח הגדול ומלחמתו בדיכאון

נכון שבבית יותר חם ואתם ממוגנטים אל הספה טעות! דווקא בחורף הרבה יותר נעים לצאת להליכות עם חברים, עם הכלב או סתם עם מוזיקה מהפלאפון. הירשמו לחוג להתעמלות או לבריכת שחיה מחוממת. אחרי שתשלמו מראש יהיה לכם חבל לא להשתתף בשיעורים. שם תגלו עד כמה פטפוטים עליזים על עניינים קטנים ועל האח הגדול מצמיתים כל דיכי, וכמה ירדתם במשקל.

נצלו ימים שטופי שמש כדי לערוך סידורים ברגל. הגוף יספוג ויטמין די החיוני לבריאות העצם, מצברי האופטימיות יתמלאו. ואולי תעשו סיבוב על האופניים שנמצאות שבועות בתוך המחסן, אין כמו דיווש בחיק הטבע כדי לסייע לירידה במשקל ולהעלאת כמות האנדורפינים הנמצאים במוח.

וקצת פרופורציות, רבותי – הסתכלו בטלוויזיה ותראו את השלג באנגליה ובפולניה. מה לכם כי תלינו? דני רופ אמר זה עתה שבשבת יהיו טמפרטורות גבוהות מהרגיל ואפשר יהיה ללכת לים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר שלוש מאות שישים ותשע:
מזמינים וחוסכים