X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

על הקשר בין שעות שינה והרזייה

חוסר שעות שינה גורמות להשמנה

"אין צדק בעולם!" את מתאנחת מול החברה הדקיקה שמעבר לשולחן בבית הקפה. "אני מתייסרת כאן עם סלט חסה עייף ואת יורדת מולי על קערה של פסטה. בחיי שזו הארוחה הראשונה שלי מהבוקר. יש לי המון לחץ בעבודה, כל הבית והילדים על הראש שלי... אני מתה מעייפות, בקושי אני מצליחה לישון ארבע שעות בלילה ואני רק משמינה! לפי האנרגיה שאני מוציאה הייתי צריכה לשקול רבע ממך...

אנשים רבים לא מבינים שכאן מתחילה אחת הבעיות המרכזיות בהקשר של ירידה במשקל, מחסור בשעות שינה רק מוסיף קילוגרמים עודפים וצרות נוספות. כל המידע על הקשר בין שעות שינה והרזייה תוכלו למצוא בכתבה הבאה:

גרגור הגרלין

במסגרת מחקר שנעשה בקרב קבוצת גברים, הם הורשו לישון במשך ארבע שעות בלילה בלבד ללא הרשאה לחרופ או לנקר במהלך היום. לאורך שעות היום נבדקו הורמון השובע לפטין והורמון הרעב גרלין בגופם והם התבקשו לדווח על תחושת הרעב שלהם. אותם גברים נבדקו גם בתנאים של שינה מספקת.

תוצאות המחקר הראו שבימים שלאחר הלילות חשוכי השינה חלה ירידה של 18% ברמות הורמון הלפטין, המאותת כאמור על שובע, ותחושת הרעב שלהם התעצמה עקב עלייה של 28% בהורמון הגרלין, הגורם לגרגורי רעב בבטן ולתאווה למזונות מפוצצים בקלוריות.

אוקיי, אתם אומרים לעצמכם, אנחנו הולכים לתפוש תנומה ולקום מינוס שלושה קילו. טעות. שינה בלבד אינה תרופת פלא להרזיה. רק שילוב עם דיאטה מאוזנת ופעילות גופנית יעזרו לירידה במשקל. דיאטה נכונה אינה דיאטת כאסח.להיפך! צריכה של פחות מ-900 קלוריות ביום תגרור שינה שטחית ומקוטעת.

סכרת קשורה גם היא בחוסר שעות שינה, אובדן שעות השינה מעלה את רמת הסוכרים בדם וגורם לגוף לייצר יותר מדי אינסולין, המביא להשמנה הגוררת סוכרת בעקבותיה.

ואם אין די צרות, המחסור בשינה מעודד את ייצור הורמון הדחק קורטיזול, המעורר תיאבון ומעלה את הפעילות העצבית הסימפטית ואת לחץ הדם.

שבע שעות רצוף

אל תנסו להתחכם ולצבור שעות שינה במשך היממה כמו מחטף של עצימת עיניים לרבע שעה או נמנום בזמן הפרסומות בטלוויזיה. השינה צריכה להיות רצופה ומוצפת בהורמון המלטונין, המרגיע המופרש רק בחשיכה. מספר שעות השינה בלילה המומלצות למבוגרים הוא שבע.

שני מחקרים שנערכו לאחרונה ביפן ובארהב מצאו שיעור תמותה נמוך בקרב אנשים שישנו שבע שעות מדי לילה, בהשוואה לאלה שישנו פחות שעות. מאידך, מספר שעות שינה גבוה משבע לא הביא בעקבותיו אריכות ימים.

כמה טיפים

רצוי לא לקחת תרופות המשרות שינה, אלא לנסות ולהרגיל את הגוף לשינה באופן טבעי.
במשך הערב כדאי להמעיט בשתיית קפה, תה ואלכוהול ולאכול מעט פחמימות כמו פסטה המעלות את רמת הסרוטונין, המשפיע על מצב הרוח לטובה, כמו גם על מרכז הרעב.
ולא ירחק היום בו תפקחו עיניים אחרי שינה טובה, כמו אחרי טיפולי שיניים בהרדמה ותגלו שהצמיגים במותניים נעלמו.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר ארבע מאות חמישים ושש:
מזמינים וחוסכים