X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

קינמון

כל המידע על קינמון

קינמון (Cinnamomum) הוא תבלין נפוץ מאוד בכל רחבי העולם וכן צמח מרפא. קינמון בעל סגולות בריאותיות רבות על גוף האדם ועוזר בירידה במשקל, טיפול בסוכרת, אנטי דלקתי, הורדת כולסטרול רע, עוזר בתפקוד המוח, מחמם את הגוף, מביא לתחושת שובע, עוזר לכאבי גרון ואפילו משמש כדוחה חרקים ומזיקים.

קינמון משמש כתבלין במצב אבקה או כמקל. התבלין הוא אבן יסוד במטבח כמדובר מהכנת מאכלים מסורתיים כמו שטרודל תפוחי עץ , תה קימון, ועוד...

מידע כללי

הקינמון הוא עץ דו שנתי (ירוק עד) הגדל במדינות בסרי לנקה, אינדונזיה, מצרים וברזיל. בכל מדינה ישנם מינים שונים של קינמון בסך הכל כ - 300 מינים הנפוצים ביותר הם המינים "קינמון ציילוני" ו - "קינמון סיני".

החומר הפעיל בקינמון הוא סינאמאלדהיד (Cinnamaldehyde), החומר גורם לגירוי בעור כאשר הוא בכמות קטנה אך בכמות כדולה יותר יכול לגרום להרעלה. קינמון מכיל הרבה מאוד סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים כמו זרחן, מנזיום, אשלגן, ויטמין C, וימין K, ויטמין B.

סגולות בריאותיים בקינמון

הקינמון מעלה את קצב חילוף החומרים אשר גורם לקליטה של מלוא הערכים התזונתיים מהמזון שאנו אוכלים. קצב חילוף חומרים גבוה יותר גורם לחימום הגוף, הקינמון הוא חלק בלתי ניפרד מהרפואה הסינית. כתוצאה מחימום הגוף יש האומרים כי תהיה הקלה בכאב של מיגרנות, כאבי גרון ועזרה בריפוי מחלות מווירוסים וחיידקים.

לחולי סוכר מומלץ לצרוך קינמון (בכל יום כחצי כפית) על פי מחקרים רבים שקובעים כי צריכת התבלין תביא להורדת הסוכר בדם, איזון סוכר בדם וכך תעזור לחולי הסוכרת לאזן את המחלה ואף למנוע אותה.

סיבים תזונתיים

הקינמון מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים, בנוסף גם הרבה ויטמינים ומינרלים כמו ויטמין בי, ויטמין סי, ויטמין קי, מגנזיון אשלגן.

תחושת שובע

קינמון מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים לא מסיסים במים, לכן גורמים לתחושת שובע. מומלץ לאכול קינמון לפני כל ארוחה ובכך להרגיש תחושת שובע עוד לפני תחילת האוכל.

קינמון אנטי דלקתי

קינמון נימצא כחומר אנטי דלקתי ומצטרף לרשימה ארוכה של תבלינים שנוגדים דלקות כמו כורכום. החומר הפעיל בקינמון שניקרא סינאמאלדהיד המשמש כחומר אנטי דלקתי.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאה עשרים וארבע:
מזמינים וחוסכים