X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

מהם סיבים תזונתיים?

למה חייבים לצרוך סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים, מקורם בצמחים, ותרומתם לגוף האדם היא בסילוק חומרים שונים מהגוף, תחושת שובע , עזרה בתהליך העיכול ומניעת מחלות. סיבים תזונתיים הם סוג של פחמימות, המאופיינים בחיבור שלהם בין יחידות רבות של רב סוכרים , היוצרים מולקולה אשר אינזמי מערכת העיכול לא יודעת לפרק (למעט יוצאי דופן) ולכן לא נספגים בדם.

מהם סיבים תזונתיים?

0 קלוריות בסיבים תזונתיים

הסיבים התזונתיים עוברים דרך מערכת העיכול ורובם לא מתפרקים ונספגים ויוצאים שלמים בצואה. לכן, הסיבים התזונתיים לא מספקים אנרגיה לגוף ולא נחשבים מבחינה קלורית. בשל כך דיאטיקנים רבים ממליצים על דיאטה מרובה בסיבים תזונתיים (ראה קישור).

מקור הסיביים תזונתיים

מקורם של הסיבים התזונתיים היא מהצומח בקליפה ובפרי עצמו ונמצאים באגוזים , ירקות , פירות, דגנים, וקטניות. 
רוב הסיבים התזונתיים נמצאים בקליפה וכאשר מורידים אותה הערך התזונתי וכמות הסיבים התזונתיים של אותו מזון יורד משמעותית. בתהליך יצור קמח לבן מורידים את קליפת החיטה כך שבעצם מוציאים את הסיבים התזונתיים מהקמח לבן מסיבה זאת קמח זה נחשב לא בריא בכלל.

דוגמאות למוצרים בעלי כמות סיבים תזונתיים גדולה : גריסי פנינה , בורגול שיבולת שועל מלאה , אורז לא לוטש , אגוזים למיניהם, ירקות ופירות.

סיבים תזונתיים ובריאות

סיביים תזונתיים על פי מחקרים רבים מונעים מחלות קשות כמו מניעת סרטן המעי הגס, מונעים סוכרת בזכות הורדת רמת הסוכר בדם, עוזרים לפעילות עיכול, להקלה בשלשולים ועוזרים בהרגשת שובע ובהשפעה ישירה על ירידה במשקל.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאתיים חמישים ושתיים:
מזמינים וחוסכים