X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

7 טיפים לבניית תפריט קיצי בריא במיוחד

טיפים לבניית תפריט דיאטה לקיץ

הרפואה הסינית והמערבית מתחברות זו לזו בהנחת הבסיס הזו אנחנו אמורים לאכול אוכל עונתי. את העיקרון הזה אנחנו יוצקים כיום לסל הקניות, אותו אנחנו ממלאים בירקות ופירות טריים שגדלים בעונה הנכונה בשדות של גידול אורגני ועונתי. את העיקרון הזה יוצקות החברות המתמחות שמספקות ארוחות לעובדים אל תוך התבשילים והסלטים המוצעים מסביב. גם במסעדות אנחנו זוכים לתפריט עונתי, המתבסס על חומרי גלם קיציים או חורפיים, לפי העונה

הקיץ מכתיב לנו התנהלות אחרת. חם, לח ולפעמים לא נעים לאכול אוכל כבד וחם. כיצד יוצרים תפריט קיצי בריא במיוחד (תפריט דיאטה לקיץ)? 7 טיפים לבניית תפריט קיצי בריא במיוחד שיעזרו לכם לעבור את הקיץ על בטן מלאה, שבעים ומרוצים.

איכלו ארוחות בוקר קלה

בחורף אנחנו שותים הרבה קפה חם בבוקר ומלווים אותו בדרך כלל במאפה חם שיצא זה עתה מהתנור. כדי להפוך את הקיץ לקצת יותר בריא החליפו את ארוחת הבוקר הכבדה באופציה קלילה יותר למשל יוגורט עם פרי טרי ומעט גרנולה.

שלבו הפסקות לשתיית מים

אחד הדברים הבסיסיים בכל תפריט בריא הוא שתייה. כדאי להחליף את השתייה הממותקת והשתייה החמה במים והרבה.

שלבו בארוחות סלטים קרים

בין אם יש לכם ארוחות לעובדים במקום העבודה או שאתם מביאים אוכל מהבית, שלבו בארוחות שלכם סלטים קרים. לא חייבים להשקיע בסלט חתוך דק, אלא לחתוך ירקות ולהביא בקופסה לעבודה. סלט טרי וקריר הוא קל יותר לעיכול וגדוש בויטמינים ומינרלים. שלבו אותו עם חלבון בריא ופחמימה מלאה ויש לכם ארוחה.

החליפו מאפים וחטיפים בפירות טריים

הקיץ הוא עונת הפירות ויש אינספור אפשרויות אפרסקים ומשמשים, תפוחים, דובדבנים, ענבים, אבטיח ומלון. כל אחד מהפירות האלו גדוש בויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים ותחליפים לסוכר מעובד. זו הזדמנות להחליף את הממתקים והחטיפים שמספקים לנו מענה בשעות קשות, בהן יש צורך בנשנוש בפתרון הרבה יותר בריא. פירות טריים יכולים להוות בסיס לשפע של קינוחים בריאים יותר מגלידות תוצרת בית ועד לשייקים עמוסים בויטמינים.

קטניות ודגנים מלאים כבסיס לארוחה צוננת

סלטים יכולים כאמור להפוך לארוחה שלמה, אך כך גם תבשילים שניתן לאכול קרים. מג'דרה עם עדשים ובורגול למשל ניתן לאכול כשהיא קרה ולשלב בתוכה גם ירקות חתוכים. סלט קינואה קריר מספק לנו כמות ברזל נכבדת ועם משלבים את הקינואה עם ירקות ודגנים מקבלים ארוחה מזינה במיוחד.

הכניסו מרקים קרים לתפריט היומי

כשאנחנו חושבים על מרק אנחנו מיד חושבים על יום חורף קריר וגשום. למעשה יש שפע של מרקים קרים שיכולים ליצור ארוחה קלה וטעימה גם ביום חם, בו אין חשק לאכול ארוחה כבדה. מרק צ'זיקי המבוסס על יוגורט, מלפפונים ועשבי תיבול, מרק עגבניות קר ואפילו מרקי פירות הם דרך נפלאה להשביע את הרעב מבלי להרגיש כבדים ולוהטים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר ארבע מאות חמישים ושש:
מזמינים וחוסכים