X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

נס חג השמן

טור אישי על חג החנוכה

אני לא יודעת מי היה הגאון שהמציא חג שלם שמושתת על מאכלים מטוגנים, אבל אין לי ספק שזה היה גבר שמעולם לא מצא את עצמו עומד שעות מול המראה, כן, חנוכה שוב בפתח. אני יודעת את זה כי יום אחרי שמחת תורה כבר הוצפו הקונדיטוריות במגשי סופגניות, ובשבועות האחרונים כבר צצו כתבות שסוקרות את מבחר הסופגניות החדש שממתין לנו ברשתות.

משנה לשנה המשימה הזו נהיית מסובכת יותר. פעם היה ממש קל לוותר על הסופגניות בחג בנר הראשון הייתי אוכלת סופגנייה אחת עם ריבה תעשייתית ומיד מאבדת את החשק לסופגנייה נוספת לפחות לעוד יומיים שלושה. אחר כך הייתי מתרצה לנסות אחת עם ריבת חלב, ובזה היה מסתיים העסק. היום, כשכל רשת שמכבדת את עצמה יוצאת בשורה של שמונה מילויים שונים לפחות, הרבה יותר קשה להחליט האם אני מעדיפה לוותר על מילוי של קרם פטיסייר עם פצפוצי שוקולד, או על קרם פיסטוק עם שערות חלבה, ונדרשת אסטרטגיה של ממש.

אחת בלבד

מי שיצליח להמציא את הדרך לא לאכול מכל הסופגניות וגם לא להתבאס מכך, יהיה זכאי מבחינתי לכל המלגות האפשריות מכל קרנות המחקר. עד שזה יקרה אני מוצאת את עצמי מחשבת מראש את כל הדלקות הנרות שאני מוזמנת אליהן, ומתכננת מראש ממש כמו במבצע צבאי, איזה סופגנייה אני ארשה לעצמי לאכול בכל אחת מהן. אחת בלבד כמובן, ועדיף מזן "סופגניות מיני" שנהיה פופולרי בשנים האחרונות, כי הוא גורם לנו הנשים לחשוב שאנחנו אוכלות פחות. רק 500 קלוריות במקום 900. ממש דיאטטי.

הפרד ומשול

שיטה אחרת שלי היא שיטת "הפרד ומשול", או יותר נכון "הפרד וטעם" - בינינו, הרי מה שבאמת מעניין בסופגנייה הוא המילוי, ולא הבצק המטוגן. ולכן אין לי שום נקיפות מצפון כשאני בוצעת את הסופגנייה באמצע, אוכלת בכפית את המילוי ומשאירה את גוש הבצק שמסביבו על הצלחת. להבטיח לכם שפה לא הכנסתי לפה 500 קלוריות בכל ביס אני לא יכולה, אבל אני משתדלת להסתכל על הצד החיובי, ולחשב כמה קלוריות חסכתי מעצמי ולא כמה קלוריות באמת אכלתי.

לביבות מטוגנות?

אבל הסופגניות הן לא הבעיה היחידה בחג, ולמעשה אפילו לא הבעיה החמורה ביותר, לפחות מבחינתי. החולשה האמיתית שלי היא הלביבות, שכבר מזמן הפסיקו להיות רק הלטקעס המסורתיות, אלא יש שדרוגים ללביבה הקיימת והומצא מתכון ללביבות הבטטה, ומאז מדי שנה יש עוד ועוד סוגים של לביבות, מכל חומר גלם אפשרי, מתוקות או מלוחות.

כנגד הלביבות אני יכולה להציע רק פתרון אחד, שנוגד לגמרי ברוחו את רוח החג, וכמו כל ההמצאות הטובות - הומצא במקרה. חברה טובה שלי לקראת חנוכה הבטיחה להכין לכל שותפיה בדירה לביבות מסורתיות, אבל לא היה לה נעים לתפוס את הכיריים במטבחון המשותף להרבה זמן, ולכן במקום לטגן את הלביבות היא אפתה אותן.

התוצאה הייתה מאוד שונה מלביבות חנוכה רגילות, אבל גם מאוד טעימה, ובאופן יחסי - הרבה פחות משמינה ומאז גם אני אימצתי את המנהג הזה. מי אמר שמסורות אי אפשר להמציא?

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאתיים חמישים ושתיים:
מזמינים וחוסכים