X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

כולסטרול

שיטת טיפול בתזונה נכונה​

תזונה נכונה, היא מרכיב טיפולי חיוני למען הורדת מדדי כולסטרול בדם, ולמניעת מחלות לב וכלי דם.

כולסטרול הפך בעידן המודרני, לבעיה נפוצה בקרב אוכלוסיית העולם המערבי, זאת בשל פיתוח הרגלי תזונה לקויים. ולראייה, מחקרים מצביעים על כך, כי אחד מכל שלושה אנשים סובל מכולסטרול עודף בדם.

שיטת הטיפול הטבעית של חוות הבריאות "מצפה אלומות", מציעה לאנשים הסובלים מכולסטרול עודף בדם, את המענה הטיפולי המקיף להתמודדות נכונה עם הבעיה, זאת באמצעות הנהגת אורח חיים בריא, המושתת על תזונה טבעית ייחודית, המושתתת על תורת הריפוי הטבעית של דוקטור אן ויגמור, המסייעת בהפחתת משקל הגוף, בהורדת מדדי כולסטרול ובהורדת רמת הטריגליצרידים בדם.

המאמר הבא, מבקש לבחון את ההשפעות של תזונת האדם ואורח חייו על מדדי כולסטרול בדם, וכיצד ניתן למנוע את הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם באמצעות תזונה טבעית.

מהו כולסטרול ?

כולסטרול הוא מרכיב שומני חיוני, המשחק תפקיד חשוב בתפקוד התקין של מערכות הגוף. בין שאר תפקידיו, הורמוני המין, תהליך פירוק המזון וספיגתו במערכת העיכול, על ייצור ויטמין D ומלחי מרה, על העברת השומנים בדם, ועל תהליך בניית הרקמות והשרירים בגוף.

הכולסטרול מיוצר בגוף האדם באזור הכבד, וכן, מיובא לגוף באמצעות תזונה מן החי.

קיימים שני סוגים של כולסטרול בגוף: 
כולסטרול רע (LDL) מוביל כולסטרול מהכבד אל שאר רקמות הגוף
כולסטרול טוב (HDL) – מוביל מכלי הדם - בחזרה אל הכבד.

כאשר יש עליה ברמת ה- LDL , עלולים להיווצר משקעים של כולסטרול על דפנות כלי הדם, וכך מתפתחת בהדרגה טרשת עורקים, ועימה מחלות לב שונות. מסיבות אלה נהוג לכנות את ה-LDL "הכולסטרול הרע", ואילו את ה-HDL, שפעילותו הפוכה ל-LDL, "הכולסטרול הטוב". ככל שהיחס LDL/HDL בדם הינו גבוה יותר, גובר הסיכון לתחלואה במחלות לב וכלי דם.

מהם הגורמים למדדי כולסטרול גבוהים בדם ?

הגורמים למדדי כולסטרול גבוהים בדם, הם הבאים:

גנטיקה, העשויה להשפיע על קצב ייצור הכולסטרול בדם. שימוש באסטרוגן ובגלולות למניעת הריון, עשוי לגרום לעודף בכולסטרול. תזונה לקויה, העתירה בשומנים רוויים וכולסטרול, המצויים בבשר, מוצרי חלב וביצים, גורמים לכולסטרול גבוה בדם. עודף משקל, הנובע מתזונה לקויה, גורם לירידה ברמות הכולסטרול "הטוב" ולעלייה בכולסטרול הרע. לגברים, קיימת נטייה לפתח מדדי כולסטרול גבוהים בדם, לעומת נשים, וכמו כן, לקבוצת הגיל השלישי קיימת נטייה לכולסטרול גבוה בדם,  לעומת צעירים.

גורמים נוספים, העשויים להשפיע באופן שלילי על רמת הכולסטרול בדם, הם: מחלות כרוניות (סוכרת, בעיות בבלוטת התריס, ועוד), עישון ומתח נפשי.

תפקיד התזונה הטבעית בהפחתת מדדי הכולסטרול בדם

מעבר לטיפול התרופתי הקונבנציונאלי, יש לנהל אורח חיים שונה, המושתת על תזונה אורגנית, טבעית ומאוזנת, הדלה בכולסטרול ובשומנים רוויים. שכן, הקפדה על תזונה נכונה, עשויה לחולל פלאים, ולהפחית בכשלושים אחוזים את רמת  הכולסטרול בדם. לפיכך, יש להקנות הרגלי תזונה בריאים ולהפוך אותם לדרך חיים עבור המטופלים.

שיטת הטיפול הטבעית

חוות הבריאות מצפה אלומות מקנה כלים מעשיים לניהול אורח חיים בריא וחיוני, המושתת על תזונה ייחודית, הדוגלת באכילת מזון אורגני, טבעוני, חי ולא מבושל, בשיטת ה -  Raw Food.

שיטת הטיפול הטבעית של מצפה אלומות, המבוססת על פילוסופיית הריפוי של דוקטור אן ויגמור, תורמת להפחתה משמעותית של מדדי הכולסטרול בדם ולירידה במשקל, זאת באמצעות תזונה צמחונית ייחודית, המדירה מוצרי מזון עתירי שומן רווי וכולסטרול מן החי, לרבות: בשר, ביצים, דגים, חלב ומוצריו, לחם ומוצריו, ועוד, אך עשירה במוצרי מזון מן הצומח, כגון: פירות, ירקות, נבטים, מיני דגנים, קטניות, אגוזים, שקדים, ועוד. 
תזונה זו, עשירה בויטמינים, מינרלים ואנזימים חיוניים המסייעים לניקוי הכבד וכלי הדם, ולהפחתת רמת הכולסטרול בדם.

בנוסף מוצעת בחווה פעילות גופנית מגוונת, התורמת להורדת הכולסטרול: הליכה בטבע, צ'י קונג,יוגה והתעמלות בריאותית.

פעילות אירובית והפחתת משקל ידועים כגורמים חשובים בהעלאת HDL )הכולסטרול הטוב).

לסיכום, חוות הבריאות מצפה אלומות מקנה לאנשים הסובלים מכולסטרול גבוה, מענה טיפולי מקיף, המקנה כלים להתמודדות נכונה ובריאה עם עודף כולסטרול בדם על ידי אימוץ אורח חיים בריא המושתת על תזונה טבעית.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר ארבע מאות חמישים ושש:
מזמינים וחוסכים