X סגירה
 

8 דרכים למניעת פצעי בגרות

מניעה של זיהומי עור בפנים

צעירים רבים סובלים מתופעות של מחלות דלקתיות הנגרמות מזיהומי עור שונים כמו אקנה, חלק מהצעירים מטפלים בבעיה בבסיס יומי וחלקם אינם מיחסים לכך חשיבות כלל ואינם מטפלים בבעיה.

כיום רוב גדול מהציבור סובל או סבל מבעיית פצעי בגרות בדרגות שונות בשלב מסוים בחייו, על חלקם נוכל לראות צלקות ועל חלק לא נוכל לזהות כלל כי סבלו ממחלת זיהום בפנים בגלל טיפול נכון בפנים. בהמשך הכתבה תוכלו למצוא מידע מה הם זיהומי עוד והדרכים הטובות ביותר לטפל בהם:

8 דרכים למניעת פצעי בגרות
מה הם פצעי בגרות

שורש בעיית פצעי בגרות מתחילים משורש השיערה בשילוב של בלוטת החלב, התופעה מתחילה להתפתח כאשר נחסם פתח זקיק השיערה, וכך מתפתחים להם ״חצקונים״ רבים על גבי הפנים.

טיפול מיידי בפצעי בגרות

שום

שום ידוע כאנטיביוטיקה של הטבע, השום מכיל כמות גדולה של חומר אנטי דלקתי יכול לשפר מאוד את המצב של הפצעים בפנים. פשוט לוקחים שום חותכים ל-2 חתיכות ומורחים על הפצע.

אלוורה
אלוורה ידוע כצמח אשר עוזר בהרגעת העור, רבים שמים אלוורה לאחר עקיצת יתוש, אך חברות רבות מוסיפות אלוורה לסבוני הפנים משום שעוזרות בהרגעה מיידית של העור. לכן כדאי למרוח אלוורה על העור שיעזור לך להרגעת המצב וטיפול בעור הפנים.

לימון

לימון הוא חומר חיטוי טבעי מעולה ויעזור בהקלה של האדמומיות פצעי הבגרות, בנוסף יעזור בשיפור מראה העור בגלל הוויטמינים והמינרלים שמכיל. כל מה שעושים זה לוקחים פלח או מיץ לימון טבעי ומורחים על הפנים, מחכים 20 דקות ושוטפים עם מים וסבון. אם שורף לשטוף מיד.

דבש

דבש הוא חומר חיטוי מעולה לעור, שומר על לחות העור, ומכיל חומר אנטיבקטריאלי טבעי. הדבש מנקה את העור, משפר את מראה העור ומקל על האדמומיות של פצעי הבגרות. כל מה שצריך לעשות זה למרוח דבש על הפנים או באזור הפצעים ולחכות.

טיפול לאורך תקופה

על מנת לטפל בפצעים לאורך טווח יש לסגל תפריט תזונה בריאה, בשילוב של אורח חיים בריא והעיקר לשמור על מצב רוח תקין. כל אלה יעזרו במניעה לאורך טווח של בעיות פצעי בגרות.

טיפול בעזרת סבון לניקוי פנים

ישנם סבונים רבים שמכילים תמציות צמחים שונים, ויטמינים E,B,C, מינרלים ואפילו שילוב של אלוורה, אשר מורידים מהנפיחות הדלקתית שנוצרה באזור הפצעים. יש לנקות כל יום בכמות הרשומה על גבי האריזה עם התכשיר על מנת לחטא את העור.

לקנייה של סבון פנים מחו״ל במחיר נמוך לחץ כאן>>

כורכום

השורש כורכום ידוע בטיפול בדלקות ואפילו במניעת סרטן, נטורופת או כל מטפל בעל סמכות רפואית, יכול להמליץ על נטילת כמוסות כורכום אשר עוזרות במניעת תהליכים דלקתיים ועוזרות בהרגעת הפצעים שעל העור.

תזונה בריאה

חשוב לאכול אוכל בריא מלא ויטמינים החיוניים למראה העור. בנוסף לכך להימנע מאכילה של מזונות שומניים ומזונות עתירי סוכר כמו שוקולד.

איפור

איפור משפיע על חסימה של שורש השיערה, מגדיל את רמת הזיהום ובסופו של דבר מחמיר מאוד את המצב. אם זאת ישנם סוגי איפור טבעיים אשר אינם מזיקים לעור ואינם מחמירים את תופעות האקנה. חשוב, לפני השינה בסוף היום לנקות את הפנים עם סבון לניקוי פנים או תכשירים טיפוליים מתאימים לעור הפנים.

מה משפיע על כמות פצעי הבגרות

שינויים הורמונליים

לא סתם פצעי בגרות מתחילים בזמן ההתפתחות המינית של הגוף, בתקופה זאת יש הפרשה מוגברת של הורמונים בניהם גם פעילות יתר של בלוטות החלב. אצל בנים הפצעים מגיעים עם התפתחות הגוף השריר והעצם וגדילת שיערות במקומות שונים בגוף. ואם זאת אצל בנות יופיעו פצעי הבגרות סביב זמן המחזור החודשי.
מצבי לחץ, חרדות, עצבים, דיכאון גורמים להפרשת יתר של הורמונים המשפיעים בצורה חדה של כמות פצעי הבגרות שיש על הפנים ואפילו מצבי רוח משתנים לאורך טווח מחמירים את המצב.

גנים

סביר להניח שאם להורים שלכם היה אקנה במצב חמור או הרבה חצ׳קונים על הפנים כנראה שאתם לא תצאו בזול מהסיפור וכנראה שגם לכם יהיה פצעי בגרות.

סוג עור

ישנם סוגי עור המאופיינים בהפרשה מוגברת של בלוטות חלב, ולכן אנשים בעלי סוג עור זה יסבלו יותר בפצעי עור.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך