X סגירה
 

איך לבחור מכון כושר

טיפים לבחירת מכון כושר

בעידן המודרני הפך האימון בחדר כושר לאחת מפעילויות הספורט הפופולאריות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לצד השאיפה לפתח את שרירי הגוף ולהפוך לחטובים ולמושכים יותר, משמש האימון בחדר הכושר גם לצורך שמירה על בריאותן של מערכות הגוף השונות, החל ממערכת השלד והעצמות, דרך מערכת כלי הדם והלב.

במציאות בה מבלים אנשים את מרבית זמנם בישיבה בעבודה, בבית או במכונית, משתמשים במעליות ומפעילים בעיקר את אצבעות הידיים לצורך שימוש בטלפון, במחשב ובשלט הטלוויזיה, חדר הכושר הוא ללא ספק חשוב ביותר. ואכן, חדר הכושר הפך לאתר בילוי פופולארי לפלח גדול מהאוכלוסייה. ליד המכשירים תוכלו לפגוש נשים קרייריסטיות, ילדים מהשכונה וגם גימלאים.  מסיבות אלה, ניתן היום למצוא חדרי כושר במקומות שונים בארץ כמו במרכזי ספורט גדולים, בקניונים ולעיתים אפילו במקומות עבודה מודרניים.

איך לבחור מכון כושר
כללים לבחירת המכון המתאים

בחירת מכון כושר מתאים היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בהצלחת האימון ובהשגת מטרות משנה שונות, כדוגמת ירידה במשקל, פיתוח השרירים ועיצוב הגזרה. בחירה זו צריכה להיעשות ביחס לשיקולים שונים:

קרבה גיאוגרפית - הקרבה הגיאוגרפית לחדר הכושר היא אחד השיקולים החשובים ביותר בבחירת המקום המתאים. שכן, הגישה המהירה מקלה מאוד על ניהול שגרת אימונים ומאפשרת להגיע למכון בשעות שונות במהלך היום, ללא צורך בנסיעה ממושכת או בהמתנה בפקקים.

אבזור- חשוב ביותר שחדר הכושר יהיה מודרני ומתקדם ויכיל את כל המכשירים הדרושים לאימון אפקטיבי, כדוגמת: מכשירי משקולות שונים, מכשירים אירוביים, מכשירים לעיצוב שרירי הבטן, מתקני עבודה וספסלים ייעודיים. כמו כן, יש לוודא שהחדר מצויד בכמות מספיקה של מכשירים, כדי למנוע מצבים של המתנה מיותרת למכשיר, הפוגעת ברצף האימון.

עיצוב - גם לעיצוב חדר הכושר ישנה חשיבות רבה בעת בחירת המקום המתאים.  עיצוב חדר הכושר משפיע באופן ישיר ועקיף על הצלחת האימון. חשוב שמוסיקת הרקע תהיה נעימה, שהמראה יהיה אסתטי, שהמלתחות תהינה נקיות ושתהיה מספיק חנייה. באותה מידה יש לוודא גם, שקיים מרווח מספיק ונוח בין המכשירים השונים. מכון שאיננו מאורגן בצורה נכונה עלול לסכן את המתאמנים.

אווירה נעימה - גם לנושאי האווירה הנעימה, לאדיבות וליחס האישי ישנה חשיבות רבה בעת בחירת מכון הכושר. אווירה רגועה ונעימה היא מרכיב חשוב במוטיבציה ובהצלחה של כל פעילות, כמו גם אימון הכושר.

מקצועיות - חשוב שהעובדים והמאמנים במכון הם מקצועיים ובעלי הכשרה מתאימה. בהקשר זה, יש לוודא שלאחר ההרשמה תקבלו מידיו של מאמן מקצועי תוכנית אימונים אישית, ושלפני האימון הראשון תקבלו הסבר כיצד להשתמש בכל מכשיר, על אילו שרירים לעבוד, כיצד להתאים את הפעילות לדרגת המאמץ, כיצד לבצע את התרגילים וכמה פעמים לחזור עליהם.

חוגים - במרבית חדרי הכושר מוצעים היום במקביל לאימון השגרתי גם חוגים שונים, כדוגמת: פילאטיס, ספינינג, עיצוב הגוף וקיקבוקסינג. לעיתים מתקיימות במכון הכושר גם סדנאות והרצאות בנושאים שונים, כדוגמת: תזונה נכונה לפני אימון, שמירה על הכושר ודיאטה. חוגים אלה עשויים לשדרג מאוד את חוויית האימון, ושווה לברר אם מתקיימת פעילות כזו בחדר הכושר.

מחיר - אחד הנושאים החשובים ביותר בעת בחירת חדר הכושר הוא, כמובן, המחיר. חשוב לזכור, כי חדר הכושר המפואר והיקר ביותר איננו בהכרח הטוב ביותר, מומלץ לערוך סקר שוק מקיף, להשוות בין חדרי כושר שונים ורק לאחר מכן להחליט.

מכוני כושר באזור השרון

ג'וי - מועדון כושר בקניון שרונים שבהוד השרון, מציע למנויים חווית ספורט מיוחדת במידה בחדר כושר חדש ומתקדם ביותר, חוגים מגוונים, סדנאות לשמירה על אורח חיים בריא, ניקיון ברמה גבוהה, בריכה, ג'אקוזי וסאונה. בנוסף מציע מכון הכושר ג'וי שירותים שימושיים כמו: מגבות בכניסה וסבונים במקלחות.

אנרג'י – מועדון כושר ברחוב בן גוריון 38 בהוד השרון, המציע למגיעים אליו אווירה אינטימית ומקצועית. לבד מייעוץ ובניית תוכנית אימונים אישית על ידי יועץ כושר מוסמך, מציע המכון שורה ארוכה של חוגים, כדוגמת: ספינינג, פיטבול, אירובי, פילטיס וריקודי בטן.

ספרטא – מועדון כושר ברחוב משה דיין 30 בכפר סבא, המותאם לאוכלוסיות שונות. במכון הכושר מוצעים למנויים, לצד המכשירים החדישים ביותר בתחום, גם שורה של חוגים והפעלות, החל מספינינג וכלה ביוגה.

כושר מאוזן – מועדון כושר ברחוב יערה 27 ברעננה. חדר הכושר במקום מותאם לגברים ולנשים כאחד וכולל אימונים ייעודיים לצורך עיצוב הגוף וחיזוק השרירים, הנשימה, הלב ומערכות נוספות. במכון ישנו גם לווי תזונתי מקיף. 

הולמס פלייס – מועדון כושר ברחוב הספיר 1 בהרצליה. המכון מצויד במכשירי הכושר הטובים ביותר בתחום, והאימון נעשה בליווי מקצועי של מאמני כושר מנוסים. כמו כן, במכון ישנם מתקני בריאות נוספים, כדוגמת: בריכת שחייה, ג'קוזי וסאונה רטובה ויבשה, ומגוון רחב של חוגים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך