X סגירה
 

צאו לטיול משפחתי ותרזו !

טיול משפחתי דל קלוריות

השבתות יפות, האביב בפתח, זה בדיוק הזמן להכין טיול לשבת משפחתית, חגיגי וכיפי במיוחד. לצאת לטבע עם הילדים, אל הפריחות והמרבדים הירוקים או אולי אל המדבר והנוף המביא איתו, לצאת לגן חיות או לאיזה פיקניק על גדת נהר.

טיולי השבת נקשרים תמיד עם אוכל טוב, פיתות עמוסות כל טוב, ממתקים, חטיפים, פיקניק עם בשר עסיסי הנצלה על האש או שילוב ארוחה במסעדה טובה בסיום טיול מדברי. כל אלה אכן תורמים להנאה ולשמחה, אך לעיתים נדמה כי שמירה על תפריט מאוזן ובריא, סותר את הרעיון של טיול משפחתי. אז למי שחש שחבל להרוס בטיול השבת את דיאטה עליה אתם עובדים חודשים רבים, מוקדש מאמר זה. ניתן בהחלט לצאת לטיול משפחתי מלא בחוויות חיוביות וגם לשמור על תזונה נכונה.

צאו לטיול משפחתי ותרזו !
וותרו על הנסיעה במכונית לטובת צעידה ברגל

הדרך המומלצת ביותר ליהנות מיופייה של הארץ, להכיר את נופיה ואת שבילה הנסתרים, להתבונן בפריחה ובזרימת הנחלים ולבקר באתריה ההיסטוריים היא, פשוט להשתמש ברגליים. ההליכה במסלולי הטיולים בחיק הטבע היא לא רק הדרך הטובה ביותר למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בטיול המשפחתי, אלא היא גם דרך נפלאה ומהנה לשרוף קלוריות מיותרות ולהפעיל את שרירי הגוף השונים, שבמרבית ימי השגרה אינם זוכים להתייחסות ראויה. הליכה ברגל היא פעילות אירובית פשוטה ומהנה שאיננה דורשת מאמץ מוגזם אך טומנת בחובה לא מעט יתרונות, כדוגמת: המרצת זרימת הדם, חיזוק השרירים, שיפור הנשימה וכמובן שריפת שומנים מיותרים.

אכלו נכון!

לקראת טיול דיאטטי בחיק הטבע יש להתכונן מראש בצורה מושכלת, כדי להימנע ממצבים של זלילה לא מודעת, יתכן שיבוא רעב המתעורר בשל הפעילות הגופנית המאומצת והנטייה הטבעית לנצל מצב בלתי שגרתי כדי לפרוק כל עול מבחינת ההקפדה על תזונה נכונה. הנה כמה עצות:

ירקות ופירות - קנו והכינו מגוון של ירקות ופירות לטיול. רחצו אותם היטב, חתכו ושמרו בקרבתכם. כך תוכלו להימנע מראש ממצבים של סכנה לדיאטה בהם תתפתו להיגרר אחר הנשנושים של הילדים. 

דגנים מלאים - הצטיידו מראש גם במוצרי מזון מדגנים מלאים. אכילה של דגנים בתוספת שתיית מים גורמת לתחושת מלאות ושובע. במצב זה, אם לא תחושו רעב מנקר, תוכלו להפעיל שיקול דעת טוב יותר בבחירת המזון אותו אתם מכניסים לפיכם ולקיבתכם.

סלטים - הקפידו על הכנת מגוון סלטים לפיקניק שאינם רווים בשומן. סלטים דלי קלוריות ניתן, כמובן, לרכוש בסופר אך תמיד מומלץ להכין לבד. כך יהיו הסלטים לא רק בריאים יותר אלא גם טעימים יותר. חצילים על האש ללא טיגון, סלט כרוב טבעי ללא תוספת מיונז, ממרחים דלי קלוריות וירקות מאודים הם כמה דוגמאות לסלטים טעימים ודיאטטיים.

פיתות - את הפיתות עתירות הקלוריות החליפו בפיתות קלות מקמח מלא, לחמניות דלות קלוריות, לחם דיאטטי או אפילו פריכיות. נסו לא להתפתות ולאכול פיתה מקמח רגיל, נסו להכין מראש מוצרי מזון אחרים המכילים פחמימות, כדוגמת אורז או תפוחי אדמה.

מנה עיקרית - הכינו מראש מנה עיקרית שאיננה מלאה בשומן. לדוגמה, ניתן לקנות פרוסות חזה עוף או פרגיות, לבקש מהקצב בסופר להסיר מהן את השומן ולהכין סייטק טעים. תוכלו גם לארגן ארוחה צמחונית נהדרת בהתאם למתכונים דיאטטיים שונים המתפרסמים ברשת, כדוגמת ירקות מוקפצים. 

קינוח - הרשו לעצמכם להתפנק ואיכלו במהלך הטיול קינוח דל קלוריות מראש. סלט פירות או חטיפי גרנולה הן שתי דוגמאות אפשרויות. אכילה של קינוח לאחר ארוחה היא מתכון להשמנה. אכילה של קינוח לאחר הארוחה מעלה את רמת הסוכר בדם ומרחיבה את גודל הקיבה, דבר הגורם לעלייה בכמות המזון אותו אנו צורכים.

מים - המים הם מרכיב הכרחי בכל טיול. חשוב לזכור שטיול בחיק הטבע כולל לרוב מאמץ גופני לא קל, הזעה ואובדן טבעי של נוזלים. מסיבה זו יש להקפיד על שתיית מים מרובה ולמנוע מראש מצבים בלתי נעימים של התייבשות, העלולה בנסיבות מסוימות לגורם אף לסכנת חיים. במיוחד הקפידו שהילדים ישתו מים גם אם אינם מתלוננים על צמא והימנעו לחלוטין משתייה ממותקת.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך