X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

הרזיה לפי הרפואה הסינית

יינג ויאנג

בשנים האחרונות עם התגברות המגמה של רפואה משלימה, פונים מאותגרי משקל רבים אל הרפואה המשלימה, שהרפואה הסינית  משתייכת אליה. הרפואה הסינית מתחלקת לענפים שונים, כמו דיקור במחטים, אוריקולותרפיה - המתייחסת בעיקר לדיקור באוזן, צמחי מרפא סיניים ותזונה סינית. כל אחד מענפים אלה יכול לתרום לטיפול בעודף משקל.
 
 

אחד ממאפייני הרפואה הסינית הוא אבחון מדוקדק. במקרי השמנה מאתר הרופא מהי הבעיה שגרמה לעליה במשקל, מתאים טיפול אישי בצמחי מרפא, המתאימים לבעיה המיוחדת שלו, ופותח מנעולים נפשיים שגרמו לאכילת יתר, עד שיושג איזון גופני ונפשי מושלם וההשמנה לא תחזור.

הטחול שונא עיתונים

המטפל הסיני בודק כמה פרמטרים עיקריים:

יציאות סדירות - אם יש עצירות, מטפלים בה בראש ובראשונה.

תקינות בלוטת התריס - מחלות בלוטת התריס קשורות לחילוף החומרים בגוף. אם הבלוטה לא מאוזנת יש לטפל בה על מנת להקל על הירידה במשקל.

תיאבון מופרז -  מראה ברפואה הסינית על  בעיות בקיבה ולכן יש  לטפל בה על מנת להפחית את התיאבון. 

בצקות  - יש לבדוק את הכליות ולחזק אותן. 

תאווה למתוק - מראה על פגיעה בטחול .

על פי הרפואה הסינית האיבר האחראי על מערכת העיכול הוא הטחול, הלוקח את המזון מהקיבה והופך אותו לצ´י – לאנרגיה שהגוף זקוק לה. אם הטחול חזק הוא יפיק מקסימום אנרגיה מהאוכל ואם הטחול חלש ולא יפיק את כל האנרגיה מהמזון, ייהפך העודף  לחומר לוואי שברפואה הסינית נקרא ליחה והוא בעצם השומן.

הטחול נפגע מגורמים שונים:

מזונות לא מתאימים  כמו מוצרי חלב פרה, סוכר לבן ומוצריו, קמח לבן ומוצריו, מזונות שמנים ושומניים, מזון מעובד, חומרים משמרים וצבעי מאכל פוגעים בתפקודו של הטחול. הרגלי אכילה פסולים כמו אכילה מאוחרת בלילה, ארוחות כבדות, ארוחות לא מסודרות, מתח בזמן האכילה גם רגשות שליליים, דאגה, כעס ופחד פוגעים בטחול. הם פוגעים גם באיברים הפנימיים נוספים בגוף, מחלישים אותם וגורמים למחלות.

מערכת העיכול אינה מתפקדת בצורה טובה במצבי דחק. לכן, יש להימנע מקריאה בעיתון או מצפייה בחדשות בזמן האוכל, כי לצערנו הידיעות שם אינן משמחות ברובן.

הרופאים הסיניים ממליצים במקביל על פעילות גופנית כמו הליכה, שחיה, ריצה ופילאטיס כדי למנוע יצירת מנעולים האוטמים את מערכת העיכול  ומעודדים הצטברות ליחה.

איזון דרך האוזן

המטפל בוחן את תפקוד המטבוליזם ברמות שונות על פי עקרונות הרפואה הסינית ומתאים את נקודות הדיקור הספציפיות על פני הגוף על מנת לקבל אפקט מאזן מקסימאלי. הטיפול כולל בין השאר דיקור בנקודות מסוימות בגוף, שהשכיחה ביותר מביניהן היא האוזן. באוזן קיימת התמונה המלאה של גוף המטופל, וקיימות נקודות ספציפיות לדיקור אשר יכולות לצמצם את הצורך באכילה. בסוף הטיפול מושארות מחטים באוזן עם מדבקות קטנות כדי להעצים את האפקט.

שיטות נוספות שניתן להשתמש בהן באנשים שלא יורדים במשקל:

אלקטרו אקופונקטורה - חיבור המחטים למכשיר מיוחד שמייצר מתח חשמלי. שיטה זו מיועדת  להורדת  מצבורי שומן "עקשניים" מאזורים ספציפיים כמו הישבן, הירכיים והבטן.בנוסף לכך ניתן להשיג באמצעותה גם חיזוק של שרירים חלשים בגוף והגדלת מסת השריר.

עיסוי ממוקד - המטפלים הסיניים משתמשים לעתים בעיסוי מיוחד ושימוש בכוסות רוח שמטרתם לפורר את גושי השומן הקטנים. 

צמחי מרפא - במידת הצורך ניתנים צמחי מרפא לחיזוק הטחול והכליות, ניקוי הכבד ועוד - בהתאם  לצורך המטופל. לפי הרפואה הסינית, אין צמחי מרפא המתאימים לכולם: מה שעוזר לאחד יזיק לשני ולכן צמחי מרפא ניתן לתת רק אחרי אבחנה מדוקדקת.

התדירות המומלצת לטיפול של הרזיה היא פעמיים בשבוע, בכדי לשמור על האפקטיביות של הטיפול. הרופאים הסיניים ממליצים על תזונה טבעית ובריאה ומזהירים לא להיכנס למשטר של דיאטת כסאח. לדבריהם - אדם שירד במשקל והגיע לאיזון בין גוף לנפש לא יעלה שוב במשקל. עם זאת - חשוב לאמץ הרגלי תזונה נכונים לאורך זמן ולהתרגל אליהם.

מומלץ לבוא מדי פעם לטיפול על מנת לשמור את הגוף באותו מצב גם לאחר ההרזיה.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאה עשרים וארבע:
מזמינים וחוסכים