X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

לאכול כדי לרזות - גישה נטורופתית להרזיה

תזונה בריאה

אם נדמה לכם שהסינים רזים יותר מאתנו בגלל שהם עובדים בקצב מטורף ובקושי מוצאים זמן לנשנוש קערית אורז, שבתוכה נחבאים כמה עלים למעשה האדם הסיני צורך בממוצע כ-270 קלוריות יותר מהאמריקאי הידוע כזולל קלוריות רב עוצמה.

עיניהם של הסינים אינן צרות בכמויות המזון שהם צורכים, אך הדבר נעשה בצורה חכמה: הם צורכים יותר פחמימות ופחות חלבונים מן החי. התזונה דלת השומן האופיינית במיוחד לאזורים הכפריים בסין גורמת לשריפת קלוריות מוגברת ומקשה על הגוף לאגור שומן, ותזונתם מאופיינת באופן טבעי , ללא חישובים וטבלאות, בצפיפות קלוריות גבוהה ואינדקס גליקמי נמוך. 

לאכול כדי לרזות - גישה נטורופתית להרזיה

צפוף לי בברוקולי

ללא מזונות מן החי נתפגר מחוסר חלבונים. כמחצית מהצריכה הקלורית של האדם המערבי מורכבת ממזונות מן החי. הפתעה! סטייק מכיל חצי מכמות החלבון שמכילים ברוקולי או חסה. רוב הקלוריות שבסטייק מקורן בשומן.

המחצית השנייה של התזונה המערבית מורכבת משומנים וממזונות מעובדים. גם אלה המשלים עצמם שסלט החסה שהם מעמיסים על צלחתם ישיל קילוגרמים מגזרתם, אינם מודעים לעובדה שאולי הסלט מכיל 20 קלוריות, אבל הרוטב המתועש... אללי!!!

סוד ההרזיה הטבעית נמצא  ב"צפיפות הקלורית" של המזונות השונים. 500 קלוריות של תרד, חצילים וקטניות יעוררו את תחושת השובע יותר מהר ולמשך זמן יותר ארוך מאשר אותו מספר קלוריות של סטייק. המזונות בעלי הצפיפות הקלורית הגבוהה עשירים בסיבים ובנפח, ממלאים את הקיבה, מעוררים תחושת שובע ומפחיתים את הצריכה הקלורית. כך ניתן "לעבוד על הקיבה" למלא אותה במזונות בעלי נפח גדול היוצר תחושת שובע, ולרדת במשקל. 

גישה נטורופתית להרזיה מסייעת לגוף לאזן את עצמו ולהשיב את המשקל האופטימאלי שבו הוא אמור להיות. שיטת ההרזיה מותאמת באופן אישי למטופל, בצורה שיוכל להתמיד בה לאורך זמן, ללא ספירת קלוריות ושקילה מתמדת הגורמים לתסכול. לעתים קרובות משולבים בתהליך ההרזיה צמחי מרפא כמו תמרהינדי, ג'ימנמה ועוד העוזרים לחילוף חומרים מהיר ולהקלה על עצירות. הנטורופתים שוללים הרעבה ומרכיבים תפריט של ארוחות מזינות, לעתים תכופות המבוססות על הרבה ארוחות מלאות ומשביעות במהלך היום ליצירת תחושת שובע ארוכה יותר.

כשהאינדקס והמשקל עולים 

בין הגישות הנטורופתיות להרזיה ניתן למצוא גם את שיטת האינדקס הגליקמי, המדרגת את ההשפעה של המזונות השונים על רמת הסוכר בדם. שיטה זו פותחה עבור חולי סוכרת אך התגלתה כיעילה להרזיה. האינדקס הגליקמי מלמד שאכילתו של מזון מסוים משפיעה על עליית רמת הסוכר בשעתיים או שלוש השעות שאחרי הארוחה. כדאי לבדוק בטבלאות ולמצוא את המדד הגליקמי של מזונות שונים. מזונות שלהם מדד גליקמי נמוך הם, למשל: שעועית, אפונה יבשה, חלב סויה, גריסי פנינה, יוגורט, חלב, תפוח, ערמונים, דובדבנים, אשכולית, אגוזים. מדד גליקמי גבוה יש בלחם לבן, תפוח-אדמה מבושל, דגני בוקר, וופלים, מלון, אבטיח. 

שיטה זו מאפשרת שליטה ברמות הסוכר בדם ובכך מפחיתה את תחושת הרעב, מביאה להרגלי אכילה נכונים של מזונות מלאים, קטניות, סיבים ופירות, הגורמים לעליה מתונה של סוכר בדם ויוצרים תחושת שובע לאורך זמן. 

תפקידה של התזונה הנטורופתית הוא להחזיר את הגוף לאיזון במידה ופרצה מחלה עקב תזונה לא בריאה. גם השמנה היא סוג של מחלה. וחשוב יותר, מניעת מחלות על ידי אימוץ אורח חיים נכון על פי כללי תזונה נבונה.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר שלוש מאות שישים ותשע:
מזמינים וחוסכים