X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

סכרת הריון ודיאטה

סכרת בזמן הריון לא כל כך נורא

מזל טוב הגעת לאמצע ההיריון ועתה אחרי העמסת הסוכר השנייה גילית כי יש לך סכרת הריון. אז השד לא נורא כמו שזה נשמע. יש כמה מושגים שצריך להבין והכול יהיה בסדר. אחרי הפעם הראשונה ששמעתי את ההכרזה הזו הייתי המומה. לא היה לי צל של מושג כיצד עלי לנהוג. לקחתי את עצמי מקופת חולים ונסעתי לחברה שלי שהייתה סוכרתית בהריון הקודם שלה וישבתי ללמוד.

סכרת הריון ודיאטה

חוקי המשחק

עקרונית כאשר באים לאכול במהלך הריון סוכרתי אז יש הגיון פשוט: יש לאכול 6 פעמים ביום. 3 ארוחות גדולות ו3 ארוחות ביניים. חשוב מאוד לא לתת ליותר משעתיים לחלוף מבלי שאכלת משהו. בארוחה עיקרית יש לך 30 פחמימות לארוחה ובארוחת ביניים יש 15 פחמימות. לצורך הדוגמה תפוח קטן זה 15 פחמימות שזה ארוחת ביניים מעולה.

עקרונית יש למדוד את ערכי הסוכר במכשיר גלוקומטר (החוויה הכי פחות נעימה בכל הסיפור הזה). בבוקר כשאת מודדת צריך שיהיה לך בין 80 ל-100, כשעה אחרי האוכל את צריכה להיות בין 80 ל- 120. אם בדקת אחרי האוכל ואת מעל הטווח פצחי לך מיד בצעידה של רבע שעה והכול יהיה בסדר, אם את מתחת אז קחי לפה משהו כדי להתאזן.

יש הרבה פטנטים שיכולים לעזור לך להרים את האנרגיה שלך מעלה. למשל כאשר את אוכלת ארוחה מלאה עם מרכיבים בעלי ערך גליקמי נמוך אז למעשה לוקח לגוף יותר זמן לפרק את המזון ולכן גם לסוכר יש פחות השפעה מכיוון שמשתחרר לאט למחזור הדם. ככל שתאכלי בארוחה יותר חלבונים כך תוכלי לאכול יותר פחמימות ויותר סוכר.

כמו כן, שומן כמו שיש למשל באגוזים או בבשר בקר גורמים לסוכר להתפרק יותר לאט ואז אפשר קצת יותר "לחטוא". ולבסוף כמובן אפשר תמיד לאכול את השוקולד תוך כדי שאת כבר יוצאת לצעידה....

סוכר יש גם בפחמימות

דבר שחשוב לדעת הוא שיש להימנע לא רק מדברי מתיקה, אלא גם ממוצרים עתירי פחמימות. כל הלחמים והמוצרים המלוחים כמו בורקס גם הם בעייתיים. בכלל, עדיף לאכול מוצרים מקמחים מלאים כגון אורז מלא או פסטה מלאה. כדי לדעת מה טוב לך ומה לא, תבלי את השבוע הראשון בללמוד מה התוצאות של מה שאת אוכלת, ומה עושה עימך חסד ומה לא. כמו כן יש דברים שיש להם ערך גליקמי נמוך. כלומר הזמן שלוקח להם להתפרק הוא ארוך יותר ולכן הגוף יצליח לעמוד בזה.

כמו כן חשוב לדעת שבכל הירקות והפירות האדומים והסגולים יש הרבה פחמימות וסוכר. אז בארוחה אפשר לאכול חצי עגבנייה למשל. מאידך ירקות ירוקים הם החברים הכי טובים שלך. סלט ירוק עם אגוזים וסידרת לעצמך אחלה ארוחת ביניים.

חלבונים הם החברים הכי טובים שלך

חשוב לשמור גם על כולסטרול. לכן, סטייקים עסיסיים, דגים טעימים גבינה צהובה שמנה, ביצים, גבינת שמנת, אגוזים וכל הדברים שבחיים לא העזת לעלות על דעתך לאכול בלי חשבון, זה הזמן. למעשה מדובר בסוג של דיאטת אטקינס והדבר החיובי בסיפור זה שאת עומדת לרדת במשקל.

למדי לקרוא את התגיות

לכל מוצר יש כיום תגית, שבה מפורט כמה פחמימות וכמה סוכר יש בו. לא תאמיני במה שמים סוכר. במיונז יש סוכר, בפסטרמה יש סוכר, זה אולי לא יפתיע אבל כל פירות ההדר כולל לימון הם עתירי סוכר. מאידך, בשקית של במבה קטנה יש 13 גר' פחמימות מה שהופך אותה לארוחת ביניים מצוינת.

התעמלות זה התשובה

מעבר להתמודדות עם כל ארוחה בפני עצמה, ככל שתעסקי יותר בהתעמלות כך תוכלי לאכול יותר ותאזני את הגוף. אם תצאי כל יום לצעידה מהירה של 40 דקות, מצבך יהיה הרבה יותר טוב. אם יש באפשרותך ליותר מזה מה טוב. במקביל לזה שאת מאזנת את הסוכר בגופך את גם מאיצה את חילוף החומרים, מה שיעזור בנושא היציאות, אשר עשויות להתחיל להיות בעיתיות בשלב זה, וגם מביא אותך ללידה בכושר שיא.

החדשות הטובות הם שברגע שהשלייה יוצאת מגופך, הסיפור הזה של הדיאטה והבדיקות מאחוריך! סיגרי עם חברה טובה שלבית היולדות היא מביאה לך את הגלידה שאת הכי אוהבת, ואחרי שקצת תעמדי על הרגלים תלכי, עם אותה חברה טובה לממלכת השוקולד של מקס ברנר לחגוג.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר שלוש מאות שישים ותשע:
מזמינים וחוסכים