X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

דיאטה בהיריון

הכל על תזונה במהלך הריון

למרות שמזמן נשבר המיתוס שאישה בהריון צריכה לאכול בשביל שניים, רבות מתפתות לבליסה ללא הגבלה, הגורמת לכך שגופם מאבד מצורתו המקורית למשך הרבה זמן, אולי לתמיד, וזאת בנוסף ללחץ הדם הגבוה, הסוכרת והסיבוכים האפשריים בלידה.

מנגד, ישנן נשים רבות המזדעזעות מהתרחבות הירכיים והישבן בזמן ההריון ופוצחות בדיאטת כסאח כדי לזנק לסקיני ג'ינס בדרך החוצה מחדר הלידה. דיאטת הרזיה בזמן ההיריון עלולה לגרום לא מעט קטסטרופות כמו לידת תינוק בעל משקל נמוך, לידה מוקדמת ואיכות חלב ירודה. בנוסף, עלולים להיווצר בגוף חומרי פירוק רעילים בגוף, המובילים ליצירת מומים בעובר.

בקיצור - דיאטת הרזיה בזמן ההיריון היא מעשה שלא יעשה! רק תזונה מאוזנת, המכילה את כל אבות המזון תמנע השמנת יתר ותעודד ירידת המשקל לאחר הלידה.

עליה לצורך ירידה

אמנם לא בשביל שניים - אבל תוספת קלוריות סבירה דרושה. נשאלת השאלה איך אתן יודעות כמה ולמה. מסתבר שיש לזה קוד, הטמון בנתוני הפתיחה של מסת הגוף שלכן (BMI) לפני הכניסה להריון. איך מחשבים BMI ?  מחלקים את משקל הגוף לפני ההיריון (בקילוגרמים) בגובה (במטרים) ומעלים בחזקת 2.

• לאישה בעלת BMI נמוך מ19.5, שזה תת-משקל, יש היתר להעלות כ-13 ק"ג.

• בעלת משקל תקין BMI של עד 25, תקבל אישור להעלות 11.5 ק"ג.

• עודף משקל המתבטא ב BMI של 26-30 מתיר עליה של 8 ק"ג.

• אלה שהצטיידו ב BMI גבוה מ-30 יתכבדו ויעלו 6 ק"ג בלבד.

לשכוח מסטייקים מדיום רייר

תזונה בהריון היא תפריט יומי מאוזן חשוב לבריאות האישה ולבריאות העובר. גם לפני ההיריון וגם במהלכו חייב התפריט להכיל את כל אבות המזון והוויטמינים. רצוי לאכול כמויות קטנות כדי למנוע עומס על הקיבה ולהימנע מצרבות ובחילות  (ורצוי לאמץ הרגל זה גם לאחר הלידה).

אוכל מעובד ממש לא!

מומלץ מאוד להתרחק ממזונות מעובדים ותעשייתיים, להימנע מסוכר, מלח ושומנים רוויים, בכללי מוצרים אלו אינם ממומלצים לכל האנשים מכיוון שיש בהם הרבה חומרים משמרים ושומנים ובשר בתוספת של הרבה מרכיבים שלא אמורים להיות.

סיבים תזונתיים ופחמימות איכותיות

לצרוך הרבה סיבים תזונתיים. לאכול המון ירקות ופירות שמכילים כמות רבה של ויטמינים חיוניים. בברוקולי ובירקות עליים יש חומצה פולית חיונית למניעת מומים בעובר. לצרוך פחמימות איכותיות מורכבות, המצויות בקטניות מלאות ובקמח מלא ושומנים בלתי רוויים כמו אבוקדו ושמן זית. בנוסף לאכול עוף ובשר רזים ללא הרבה שומן.

דג וויטמינים

דגי מים קרים כמו פורל וסלמון מכילים אומגה 3 החיונית להתפתחות העובר, בנוסף קל מאוד להכין אותם והטעם מדהים!

סטייק אנטרקוט ריר?

נא לשכוח מסטייקים מדיום רייר. כאשר אוכלים בשר ועוף (רזים כמובן) חייבים לעבור בישול אינטנסיבי מחשש להמצאות חיידקים. הכבד, הידוע כמקור לוויטמין A, ברזל וחלבונים עלול להיות מסוכן בצריכה מוגזמת. עודף ויטמין A עלול לגרום למומים בעובר.

חביתה טעימה

צריכת ביצים מומלצת מאוד בגלל החלבון הרב שבהן אך רק כשהן עברו בישול עד התקשותן מחשש לחיידקי סלמונלה. גם את חביתת העין יש להפוך על צידה השני. ככה גם לא תתפתו לנגב בלחם.

קפה ותה

אין צורך להתנזר מקפה. אפשר ליהנות מעד שלוש כוסות ביום, וגם אין שום הוכחה שממתיקים מלאכותיים הנצרכים במידה עלולים להזיק.

דווקא תה הצמחים התמים דורש תשאול עם נטורופתים, כי ישנם צמחים שעלולים לגרום לגוף מצבים שאינם רצויים בתקופה זו.

ובכלל - רצוי מאוד להתייעץ עם דיאטנית בנושא הרכב התפריט. ולא לשכוח פעילות גופנית מתונה שתחזק את השרירים, תזרז את חילוף החומרים ותתרום לירידה במשקל.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר ארבע מאות חמישים ושש:
מזמינים וחוסכים