X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

לרקוד כדי לרזות

ריקוד היא דרך להרזות

מול הטלוויזיה, מרחפים מולכם במחול הטנגו הזוגות המסתחררים מ"רוקדים עם כוכבים". זה לא נדמה לכם. הם מרזים מדי שבוע! רעיון מהפכני מבזיק בראשכם: ריקוד. איך לא חשבתם על זה קודם? מכוני כושר הם מחוץ לתחום בשבילכם, אופני הכושר הביתיים הפכו מזמן למתלה בגדים. לרקוד זה מה שיהפוך אתכם בחן לאנשים רזים! לשרוף קלוריות בתנועה ובכיף!!!

אני כן בנוי לשיעור מחול

הריקוד לצלילי מוסיקה הוא צורך פנימי שקיים בכולנו. אין כמו ריקוד להרגשת שחרור וחיבור לגוף. באמצעות הריקוד אנו יכולים לבטא רגשות שונים, הנטועים במודע ובתת המודע שלנו. בזמן הריקוד מופרש במוחנו סרוטונין, האחראי על מצב הרוח בגופנו. הריקוד מחזק את שרירי הגוף, הדם הזורם במרץ לצלילי המוסיקה משפר את תפקודי הלב ואל נשכח מוריד המון קלוריות! בערב ריקוד אחד במועדון, לא כולל דרינק אלכוהולי אפשר לשרוף 600 קלוריות!

צעד תימני - ריקודי עם

ריקודי עם הם מזמן לא הורה מסביב למדורה. מסתבר שלא רק שהם לא נעלמו מהפולקלור הישראלי, אלא מתחדשים לבקרים והופכים כל להיט לריקוד עם, שתנועותיו מועברות בדרך פלא אל מעגלים ושורות ברחבי הארץ. מכורים חדשים נוספים כל העת. ההרכבים משתנים. המקצבים עוברים מאיטי למהיר. ריקודי עם הם פעילות אירובית קלאסית המתאימה ומומלצת לכל שכבות הגילאים לא חשוב מאיזו עדה. בלהט הצעד התימני מתנופפות מטפחות, אנשים נטופי זיעה, מספחים חברים חדשים ומאבדים קלוריות.

צעד אפריקאי - האני העליון

לצלילי כלי הקשה אותנטיים קל מאוד, ממש מתבקש לפצוח בריקוד שמקורו באפריקה המערבית. זו בפירוש התעמלות אירובית קצבית וסוחפת, המשפרת תפקודי לב וריאות ומשילה קלוריות. בריקוד זה מופעל בייחוד חלקו העליון של הגוף: הגב, בית החזה והאגן. הסובלים מבעיות גב רציניות מוטב שיחשבו פעמיים לפני שהם מרקדים אל מעמקי הג'ונגל.

שני צעדים קדימה אחד אחורה - ריקודים סלוניים

אלה שהפכו את הריקוד הסלוני לענף ספורטיבי מן המניין באולימפיאדה -  ידעו למה. אם נתעלם מהסלואו – זהו ענף ריקוד, התורם לשיפור הכושר הגופני, לשיפור סיבולת לב-ריאה וליציבה נכונה, ולצלילי המוסיקה מצב הרוח עולה והמשקל יורד. מסתבר שרמת שריפת הקלוריות בזמן ריקודים סלוניים מסוימים מקבילה לזו המושגת בזמן ריצה.

ריקוד סלוני תורם לעיצוב הגוף הנשי במחוזות אליהם לא מגיעים אימוני כושר סטנדרטיים: שרירי הישבן  הנפול והעצוב מתעצבים. שריר הזרוע האחורית המתרופף, המתגלה במלוא תפארתו בזמן ניעור המלחייה ואף זכה לכינוי "מלח פלפל" מתמצק. הריקוד מחייב שמירה על יציבה נכונה וזקופה תוך הכנסת הבטן, והדמות המשתקפת במראה שבאולם הריקודים משדרת ללא הרף את הצורך להתמיד בשגרת ההרזיה.
תחושת בטן

מנהלי המכונים הבינו כי, כדאי לרענן את ענפי הספורט, והם מציעים חוג לריקודי בטן. המחול המזרחי, יעני ריקוד הבטן, הוא תשובה לנשים המחפשות חברה והעצמה נשית תוך שיפור הכושר ועיצוב הגוף.

הריקוד שנולד במזרח התיכון בנוי על עיקרון הרטט ואין כמותו לביטוי הנשיות. יש בו אלמנטים של אלתור והבעת רגשות בתנועות מעגליות לצלילי המוסיקה. מקור הרטט הוא ברגליים ולא בבטן כמו שטועים לחשוב. הברכיים מתכופפות ומתיישרות, גלי רטט מערסלים את האגן, הידיים לא מפסיקות לעבוד בקיצור נעשית כאן עבודה אירובית מעולה, התורמת מלבד שריפת קלוריות הגונה הנאה מרובה מהענטוז.

ובכל זאת ניה תניע

טכניקת ניה היא שיטת אימון המשלבת את זרימת הריקוד עם תנועות חזקות הקיימות באמנות הלחימה. אימוני ניה הם פילוסופיה, השואפת להביא את הגוף לאיזון בין היין ליאנג שני הקטבים שבתוכנו. תוך כדי האימון לומדים הרוקדים על מפרקי הגוף השונים, המאפשרים את התנועה. הם מעניקים סוג של הצצה במבנה האנטומי, כמו בצילום רנטגן, לקבל משוב ולהשיג את הפוטנציאל הטמון ביכולת המפרקים. כן, יש גם חלק דינאמי  שורף שומנים המעודד שליטה עצמית בגוף ובבליסה.

לנער את הגוף על השטיח

לא רוצים לצאת מהבית ולהזיע בחיפוש חנייה? תוכלו להזיע בבית על שטיח ריקוד המתחבר לפלייסטיישן או למחשב. תוך כדי ריקודים ומשחקים מבדרים לצלילי מוסיקה, המתאימים לכל המשפחה, אפשר להשיג את כל היתרונות של אימון אירובי מחטב. רק חשוב להתמיד. מה שקצת קשה במסגרת הביתית.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך


המלצות ותגובות
כותרת:
שם:
תוכן:
אנא הזן את המספר מאתיים חמישים ושתיים:
מזמינים וחוסכים